Pamatdati
| Programmas nosaukums | Mediju un informācijas pratība |
|---|---|
| Augstskola/Koledža | Vidzemes Augstskola |
| Studiju virziens | Informācijas un komunikācijas zinātnes |
| Kopīga studiju programma ar: |
Visi dati
| LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 45321 |
|---|---|
| EKI/LKI līmenis | 7 |
| Izglītības programmas veids | Otrā cikla augstākās izglītības programma maģistra grāda ieguvei, īstenojama pēc pirmā cikla augstākās izglītības ieguves |
| Studiju programmas saīsinātais nosaukums | Otrā cikla (akadēmiskā maģistra) studiju programma |
| Tematiskā grupa | Žurnālistika un komunikācija |
| ISCED kods | 0321 |
| ISCED nosaukums | Žurnālistika un komunikācija |
| Studiju programmas apjoms (KP) | 60-80 |
| Iegūstamais grāds | Sociālo zinātņu maģistra grāds komunikācijā |
| Iegūstamā kvalifikācija | |
| Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
| Studiju ilgums | 1 gadi, 6 mēneši; 2 gadi |
| Valoda | latviešu; angļu |
Licences dati
| Licences numurs | 04031-24 |
|---|---|
| Licences datums | 30.05.2018 |
| Licences termiņš |
Akreditācijas dati
| Akreditācijas lapas numurs | 2021/48 |
|---|---|
| Akreditācijas datums | 08.09.2021 |
| Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
| Akreditācijas termiņš | 09.09.2027 |
Studiju programmas rezultāti
Atbilstoši LKI ietvarstruktūrai, programmai noteiktie studiju rezultāti:
ZINĀŠANAS:
- Pārzina nozīmīgākās aktuālās mediju teorijas;
- Izprot, kā mediji atspoguļo dažādas sabiedrības grupas, procesus, vērtības;
- Izprot mediju funkcijas un lomu demokrātiskas sabiedrības attīstībā;
- Izprot, kāda ir mediju loma sabiedrības transformācijā, kā tiek mediēti sabiedrībā nozīmīgi procesi, kā notiek auditoriju fragmentēšanās;
- Pārzina mediju attīstības vēstures galvenos posmus;
- Orientējas mediju sistēmu daudzveidībā;
- Pārzina jautājumus, kas saistīti ar tradicionālo un tiešsaistes mediju ekonomiku, mediju biznesa stratēģijām, mediju vadību;
- Izprot pilsoniskās sabiedrības un līdzdalības veidošanos, digitālo mediju lomu pilsoniskajā aktivitātē;
- Pārzina galvenos problēmjautājumus, kas saistīti ar vārda brīvību, preses brīvību, mediju vides regulējošo normatīvo ietvaru, personas datu aizsardzību tiešsaistē;
- -Pārzina galvenos problēmu aspektus, saistītus ar sevis aizsardzību no nevēlamas mediju ietekmes;
- -Pārzina nodarbinātības iespējas mediju jomā.
PRASMES:
- Spēj kritiski veikt mediju satura analīzi un izvērtēšanu;
- Spēj patstāvīgi un grupā iesaistīties mediju satura plānošanā, radīšanā un izplatīšanā dažādām auditorijām dažādos žanros un platformās, izmantojot daudzveidīgus mediju satura radīšanas paņēmienus;
- Prot sevi pasargāt gan no nevēlama satura, gan arī izprot mediju lomu dažādos sociālos, starppersonu mijiedarbības procesos;
- Prot radīt idejas inovatīviem mediju produktiem;
- Spēj patstāvīgi pielietot studiju laikā iegūtās zināšanas, lai veiktu pētniecisku darbību;
- Spēj argumentēt un diskutēt par sarežģītiem komunikācijas un saistīto zinātņu nozares problēmjautājumiem.
KOMPETENCES:
- Spēj pielietot nozīmīgākās mediju teorijas problēmgadījumu analīzē;
- Demonstrē zināšanas, kā mediji tiek pielietoti politiskos procesos, savu interešu pārstāvniecībā, auditorijas mobilizēšanā, politisku kustību veidošanās procesā;
- Demonstrē zināšanas par mediju valodu, par to, kā mediju valoda var tikt pielāgota dažādu ziņojumu radīšanai un izplatīšanai;
- Demonstrē zināšanas par digitālā mediju satura estētikas pamatjautājumiem;
- Integrē dažādu jomu zināšanas pētnieciskā darbā;
- Demonstrē izpratni par pētnieka ētisko atbildību;
- Demonstrē izpratni un ētisko atbildību par zinātniskā darba rezultātu.
ZINĀŠANAS:
- Pārzina nozīmīgākās aktuālās mediju teorijas;
- Izprot, kā mediji atspoguļo dažādas sabiedrības grupas, procesus, vērtības;
- Izprot mediju funkcijas un lomu demokrātiskas sabiedrības attīstībā;
- Izprot, kāda ir mediju loma sabiedrības transformācijā, kā tiek mediēti sabiedrībā nozīmīgi procesi, kā notiek auditoriju fragmentēšanās;
- Pārzina mediju attīstības vēstures galvenos posmus;
- Orientējas mediju sistēmu daudzveidībā;
- Pārzina jautājumus, kas saistīti ar tradicionālo un tiešsaistes mediju ekonomiku, mediju biznesa stratēģijām, mediju vadību;
- Izprot pilsoniskās sabiedrības un līdzdalības veidošanos, digitālo mediju lomu pilsoniskajā aktivitātē;
- Pārzina galvenos problēmjautājumus, kas saistīti ar vārda brīvību, preses brīvību, mediju vides regulējošo normatīvo ietvaru, personas datu aizsardzību tiešsaistē;
- -Pārzina galvenos problēmu aspektus, saistītus ar sevis aizsardzību no nevēlamas mediju ietekmes;
- -Pārzina nodarbinātības iespējas mediju jomā.
PRASMES:
- Spēj kritiski veikt mediju satura analīzi un izvērtēšanu;
- Spēj patstāvīgi un grupā iesaistīties mediju satura plānošanā, radīšanā un izplatīšanā dažādām auditorijām dažādos žanros un platformās, izmantojot daudzveidīgus mediju satura radīšanas paņēmienus;
- Prot sevi pasargāt gan no nevēlama satura, gan arī izprot mediju lomu dažādos sociālos, starppersonu mijiedarbības procesos;
- Prot radīt idejas inovatīviem mediju produktiem;
- Spēj patstāvīgi pielietot studiju laikā iegūtās zināšanas, lai veiktu pētniecisku darbību;
- Spēj argumentēt un diskutēt par sarežģītiem komunikācijas un saistīto zinātņu nozares problēmjautājumiem.
KOMPETENCES:
- Spēj pielietot nozīmīgākās mediju teorijas problēmgadījumu analīzē;
- Demonstrē zināšanas, kā mediji tiek pielietoti politiskos procesos, savu interešu pārstāvniecībā, auditorijas mobilizēšanā, politisku kustību veidošanās procesā;
- Demonstrē zināšanas par mediju valodu, par to, kā mediju valoda var tikt pielāgota dažādu ziņojumu radīšanai un izplatīšanai;
- Demonstrē zināšanas par digitālā mediju satura estētikas pamatjautājumiem;
- Integrē dažādu jomu zināšanas pētnieciskā darbā;
- Demonstrē izpratni par pētnieka ētisko atbildību;
- Demonstrē izpratni un ētisko atbildību par zinātniskā darba rezultātu.
Dokumenti
| Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
|---|---|---|
| Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
| Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
| Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
| Study programme description (31.01.2018) | Studiju programmas raksturojums | latviešu |
| Commission decision (29.01.2025) | Komisijas lēmums | latviešu |
Studiju programmas vēsture