Pamatdati
Programmas nosaukums | Latvistika |
---|---|
Augstskola/Koledža | Latvijas Universitāte |
Studiju virziens | Valodu un kultūras studijas, dzimtās valodas studijas un valodu programmas |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 43226 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 6 |
Izglītības programmas veids | Akadēmiskā izglītība (bakalaura grāds), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās trīs–četri gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Akadēmiskā bakalaura studiju programma |
Tematiskā grupa | Literatūra un lingvistika |
ISCED kods | 0232 |
ISCED nosaukums | Literatūra un lingvistika |
Studiju programmas apjoms (KP) | 120 |
Iegūstamais grāds | Humanitāro zinātņu bakalaura grāds latvistikā |
Iegūstamā kvalifikācija | — |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 3 gadi |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | - |
---|---|
Licences datums | |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 06.12.2023 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 07.12.2029 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas
1) izprot vispārīgās lingvistiskās struktūras un to lietojumu latviešu valodā (t.sk. fonētikas un fonoloģijas, morfoloģijas, sintakses, leksikas, terminoloģijas zināšanas), kā arī pārzina citu pēc izvēles apgūto valodu būtību;
2) izprot latviešu valodniecības, literatūrzinātnes, folkloristikas un kultūras vēsturi un aktuālās tendences, jēdzienus un to lietošanas internacionālo un reģionālo kontekstu sistēmiskā veidā;
3) izprot galvenos metodoloģiskos principus literāru, lietišķu un zinātnisku tekstu analīzē; pārzina un izskaidro latviešu literārā procesa likumsakarības un specifiku, kā arī raksturo tā aktualitātes Baltijas telpā.
Prasmes
4) parāda augsta līmeņa rakstpratības un mutvārdu saziņas prasmes latviešu valodā, kā arī lietuviešu vai citā svešvalodā; strādā ar teorētisko literatūru, veido un sniedz saturīgus un pētījumos balstītus argumentus;
5) identificē un risina pētnieciskas problēmas un praktiskus latvistikas jautājumus, pieņem lēmumus individuāli un grupās, apliecinot starppersonu, sociālās un kooperatīvās prasmes;
6) analizē teoriju un mūsdienu tendences latviešu valodas, literatūras un kultūras pētniecībā; izvērtē latviešu humanitārās pētniecības sasaisti ar starptautisko pētniecisko praksi; prezentē savu pētījumu rezultātus.
Kompetence
7) lieto profesionālas pamatiemaņas dažādu literāru, lietišķu, zinātnisku u.c. žanru tekstveidē, valodu mācīšanas metodikā, tulkošanā, muzejniecībā;
8) izmanto moderno tehnoloģiju zināšanas un informācijas resursu ieguves un lietošanas prasmes, t.sk. patstāvīgi iegūt, atlasīt, kritiski izvērtēt un sintezēt informāciju no primāriem un sekundāriem avotiem (bibliotēkas resursus un datubāzes, internetu, korpusus, individuālu datu ieguvi), ievērojot akadēmiskās ētikas principus; iekļaujas diskusijās un grupu darbā;
9) izmanto pētnieciskās prasmes, lai veiktu patstāvīgu pētījumu, izmanto atbilstošu pētniecības metodoloģiju, kritiski lasa, analizē un interpretē dažāda veida diskursus un datus; formulē empīriski pamatotus jautājumus saistībā ar latviešu valodu, literatūru, kultūru; nosaka un risina būtiskus jautājumus un saista tos ar kultūras, vēsturisku, ekonomisku u.c. kontekstu.
1) izprot vispārīgās lingvistiskās struktūras un to lietojumu latviešu valodā (t.sk. fonētikas un fonoloģijas, morfoloģijas, sintakses, leksikas, terminoloģijas zināšanas), kā arī pārzina citu pēc izvēles apgūto valodu būtību;
2) izprot latviešu valodniecības, literatūrzinātnes, folkloristikas un kultūras vēsturi un aktuālās tendences, jēdzienus un to lietošanas internacionālo un reģionālo kontekstu sistēmiskā veidā;
3) izprot galvenos metodoloģiskos principus literāru, lietišķu un zinātnisku tekstu analīzē; pārzina un izskaidro latviešu literārā procesa likumsakarības un specifiku, kā arī raksturo tā aktualitātes Baltijas telpā.
Prasmes
4) parāda augsta līmeņa rakstpratības un mutvārdu saziņas prasmes latviešu valodā, kā arī lietuviešu vai citā svešvalodā; strādā ar teorētisko literatūru, veido un sniedz saturīgus un pētījumos balstītus argumentus;
5) identificē un risina pētnieciskas problēmas un praktiskus latvistikas jautājumus, pieņem lēmumus individuāli un grupās, apliecinot starppersonu, sociālās un kooperatīvās prasmes;
6) analizē teoriju un mūsdienu tendences latviešu valodas, literatūras un kultūras pētniecībā; izvērtē latviešu humanitārās pētniecības sasaisti ar starptautisko pētniecisko praksi; prezentē savu pētījumu rezultātus.
Kompetence
7) lieto profesionālas pamatiemaņas dažādu literāru, lietišķu, zinātnisku u.c. žanru tekstveidē, valodu mācīšanas metodikā, tulkošanā, muzejniecībā;
8) izmanto moderno tehnoloģiju zināšanas un informācijas resursu ieguves un lietošanas prasmes, t.sk. patstāvīgi iegūt, atlasīt, kritiski izvērtēt un sintezēt informāciju no primāriem un sekundāriem avotiem (bibliotēkas resursus un datubāzes, internetu, korpusus, individuālu datu ieguvi), ievērojot akadēmiskās ētikas principus; iekļaujas diskusijās un grupu darbā;
9) izmanto pētnieciskās prasmes, lai veiktu patstāvīgu pētījumu, izmanto atbilstošu pētniecības metodoloģiju, kritiski lasa, analizē un interpretē dažāda veida diskursus un datus; formulē empīriski pamatotus jautājumus saistībā ar latviešu valodu, literatūru, kultūru; nosaka un risina būtiskus jautājumus un saista tos ar kultūras, vēsturisku, ekonomisku u.c. kontekstu.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture