Programma slēgta (15.11.2023)
Pamatdati
Programmas nosaukums | Kompozīcija |
---|---|
Augstskola/Koledža | Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija |
Studiju virziens | Mākslas |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 42212 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 6 |
Izglītības programmas veids | Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā bakalaura grāds) vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās četri gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Profesionālā bakalaura studiju programma |
Tematiskā grupa | Mūzika un skatuves māksla |
ISCED kods | 0215 |
ISCED nosaukums | Mūzika un skatuves māksla |
Studiju programmas apjoms (KP) | 160 |
Iegūstamais grāds | Profesionālā bakalaura grāds mūzikā |
Iegūstamā kvalifikācija | Komponists |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | 04052-9 |
---|---|
Licences datums | 01.11.2004 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | |
---|---|
Akreditācijas datums | 24.05.2013 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 15.11.2023 |
Studiju programmas rezultāti
Iegūto zināšanu rezultātā absolvents spēj:
– parādīt mūzikas zinātnes nozarei un komponista profesijai raksturīgās pamata un specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni mūzikas vēsturē un teorijā;
– profesionālās mūzikas attīstības tendencēs un likumsakarībās, mūzikas nozares attīstības stratēģijā un plānošanas metodēs;
– zinātniskās pētniecības metodēs, turklāt daļa zināšanu – kompozīcijā un mūsdienu kompozīcijas tehnikās, instrumentācijā, elektroakustiskajā mūzikā, orķestra stilu vēsturē, mūzikas teorētisko priekšmetu apguves metodikā – atbilst komponista profesijas augstāko sasniegumu līmenim.
Komponists spēj parādīt arī mūzikas profesionālās izglītības pedagoga profesionālās jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni par mūzikas pedagoģijas nozares profesionālajiem terminiem, mūzikas izteiksmes līdzekļu nozīmi skaņdarba tēla atklāsmē, muzikālās dzirdes attīstības sistēmām.
Prasmes (spēja pielietot zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes):
Iegūto prasmju rezultātā absolvents spēj:
– atbildīgi un patstāvīgi veikt komponista un mūzikas profesionālās izglītības pedagoga pienākumus;
– pielietot zināšanas kompozīcijas mākslas jomā, pamatojoties gan uz tradīcijām, gan jaunākajām atziņām;
– izskaidrot mūzikas attīstības likumsakarības, muzikālās daiļrades procesus, skaņdarba sacerēšanas teorijas;
– analizēt un izvērtēt dažādu laikmetu, stilu un žanru skaņdarbus, skaņdarbu struktūru, mūzikas formu, mūzikas izteiksmes līdzekļus;
– komponēt, instrumentēt un aranžēt skaņdarbus;
– realizēt radošo muzikālo ideju, sadarboties ar mūziķiem, mūziķu kolektīviem un to vadītājiem, horeogrāfiem, kompozīciju iestudēšanas procesā radīt pozitīvu un radošu atmosfēru;
– novērtēt kompozīcijas atskaņojuma tehnisko un māksliniecisko līmeni, skaņdarba interpretāciju;
– organizēt un plānot savu un muzicējošā kolektīva kolēģu darbu;
– izstrādāt mūzikas profesionālās izglītības programmas, mācību priekšmetu programmas mūzikas skolām un vidusskolām;
– atlasīt un veidot mācību līdzekļus, mācību saturu;
– plānot, organizēt un vadīt mācību stundas;
– vērtēt un analizēt izglītojamo izglītības procesā iegūtās zināšanas un prasmes;
– izskaidrot mūzikas teorētisko priekšmetu mācīšanās paņēmienus;
– formulēt mācību priekšmeta mērķus un uzdevumus;
– analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus mūzikas un mūzikas pedagoģijas zinātnes nozarē un komponista profesijā, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
Spēj patstāvīgi strukturēt savu un izglītojamā mācīšanos, virzīt savu tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi:
– parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā;
– uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu;
– pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos.
Spēj sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās, nodrošināt darba tiesisko attiecību normu ievērošanu, darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
Kompetence (analīze, sintēze un novērtēšana):
Absolvents spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju mūzikas un pedagoģijas jomā un to izmantot:
– pieņemt lēmumus un risināt problēmas mūzikas un mūzikas pedagoģijas zinātnes nozarē komponista profesijā;
– parādīt, ka izprot komponista un pedagoga profesionālo ētiku;
– izvērtēt savas un atskaņotājmākslinieka profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību;
– piedalīties mūzikas profesionālās un kultūrizglītības jomas attīstībā.
– parādīt mūzikas zinātnes nozarei un komponista profesijai raksturīgās pamata un specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni mūzikas vēsturē un teorijā;
– profesionālās mūzikas attīstības tendencēs un likumsakarībās, mūzikas nozares attīstības stratēģijā un plānošanas metodēs;
– zinātniskās pētniecības metodēs, turklāt daļa zināšanu – kompozīcijā un mūsdienu kompozīcijas tehnikās, instrumentācijā, elektroakustiskajā mūzikā, orķestra stilu vēsturē, mūzikas teorētisko priekšmetu apguves metodikā – atbilst komponista profesijas augstāko sasniegumu līmenim.
Komponists spēj parādīt arī mūzikas profesionālās izglītības pedagoga profesionālās jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni par mūzikas pedagoģijas nozares profesionālajiem terminiem, mūzikas izteiksmes līdzekļu nozīmi skaņdarba tēla atklāsmē, muzikālās dzirdes attīstības sistēmām.
Prasmes (spēja pielietot zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes):
Iegūto prasmju rezultātā absolvents spēj:
– atbildīgi un patstāvīgi veikt komponista un mūzikas profesionālās izglītības pedagoga pienākumus;
– pielietot zināšanas kompozīcijas mākslas jomā, pamatojoties gan uz tradīcijām, gan jaunākajām atziņām;
– izskaidrot mūzikas attīstības likumsakarības, muzikālās daiļrades procesus, skaņdarba sacerēšanas teorijas;
– analizēt un izvērtēt dažādu laikmetu, stilu un žanru skaņdarbus, skaņdarbu struktūru, mūzikas formu, mūzikas izteiksmes līdzekļus;
– komponēt, instrumentēt un aranžēt skaņdarbus;
– realizēt radošo muzikālo ideju, sadarboties ar mūziķiem, mūziķu kolektīviem un to vadītājiem, horeogrāfiem, kompozīciju iestudēšanas procesā radīt pozitīvu un radošu atmosfēru;
– novērtēt kompozīcijas atskaņojuma tehnisko un māksliniecisko līmeni, skaņdarba interpretāciju;
– organizēt un plānot savu un muzicējošā kolektīva kolēģu darbu;
– izstrādāt mūzikas profesionālās izglītības programmas, mācību priekšmetu programmas mūzikas skolām un vidusskolām;
– atlasīt un veidot mācību līdzekļus, mācību saturu;
– plānot, organizēt un vadīt mācību stundas;
– vērtēt un analizēt izglītojamo izglītības procesā iegūtās zināšanas un prasmes;
– izskaidrot mūzikas teorētisko priekšmetu mācīšanās paņēmienus;
– formulēt mācību priekšmeta mērķus un uzdevumus;
– analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus mūzikas un mūzikas pedagoģijas zinātnes nozarē un komponista profesijā, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
Spēj patstāvīgi strukturēt savu un izglītojamā mācīšanos, virzīt savu tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi:
– parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā;
– uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu;
– pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos.
Spēj sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās, nodrošināt darba tiesisko attiecību normu ievērošanu, darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
Kompetence (analīze, sintēze un novērtēšana):
Absolvents spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju mūzikas un pedagoģijas jomā un to izmantot:
– pieņemt lēmumus un risināt problēmas mūzikas un mūzikas pedagoģijas zinātnes nozarē komponista profesijā;
– parādīt, ka izprot komponista un pedagoga profesionālo ētiku;
– izvērtēt savas un atskaņotājmākslinieka profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību;
– piedalīties mūzikas profesionālās un kultūrizglītības jomas attīstībā.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture