Pamatdati
| Programmas nosaukums | Agrārā un reģionālā ekonomika |
|---|---|
| Augstskola/Koledža | Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte |
| Studiju virziens | Ekonomika |
Visi dati
| LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 51311 |
|---|---|
| EKI/LKI līmenis | 8 |
| Izglītības programmas veids | Trešā cikla augstākās izglītības programma zinātnes doktora grāda ieguvei, īstenojama pēc otrā cikla augstākās izglītības ieguves |
| Studiju programmas saīsinātais nosaukums | Trešā cikla (zinātnes doktora) studiju programma |
| Tematiskā grupa | Ekonomika |
| ISCED kods | 0311 |
| ISCED nosaukums | Ekonomika |
| Studiju programmas apjoms (KP) | 180 |
| Iegūstamais grāds | Zinātnes doktora grāds zinātnes doktors(-e) (Ph.D.) sociālajās zinātnēs |
| Iegūstamā kvalifikācija | —; - |
| Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
| Studiju ilgums | 3 gadi |
| Valoda | latviešu; angļu |
Licences dati
| Licences numurs | 04056-61 |
|---|---|
| Licences datums | 24.05.2007 |
| Licences termiņš |
Akreditācijas dati
| Akreditācijas lapas numurs | 2021/13 |
|---|---|
| Akreditācijas datums | 26.05.2021 |
| Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
| Akreditācijas termiņš | 27.05.2027 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas – spēj parādīt visaugstākā līmeņa zināšanas par aktuālajām zinātnes teorijām un atziņām agrārajā un reģionālajā ekonomikā un to saskarē ar dažādām jomām; visaugstākā līmeņa izpratne par pētniecības metodoloģiju un mūsdienu pētniecības metodēm ekonomikas zinātnē.
Profesionālās prasmes – demonstrē augsti attīstītas prasmes patstāvīgi izvērtēt un izvēlēties zinātniskiem pētījumiem atbilstošas metodes, veicot ieguldījumu zināšanu robežu paplašināšanā un dodot jaunu izpratni esošām zināšanām un to pielietojumam praksē; demonstrē specializētas prasmes īstenot būtiska apjoma oriģinālu pētījumu, no kura daļa ir starptautiski citējamu publikāciju līmenī; spēj gan mutiski, gan rakstiski komunicēt ar plašākām zinātniskajām aprindām un sabiedrību kopumā par agrārās un reģionālās ekonomikas zinātniskās darbības jomu; spēj patstāvīgi paaugstināt savu zinātnisko kvalifikāciju, īstenot zinātniskus projektus, gūstot agrārās un reģionālās ekonomikas nozaru starptautiskiem kritērijiem atbilstošus sasniegumus; spēj risināt kritiskas pētniecības problēmas un sniegt jaunu izpratni par tām uzņēmumos, iestādēs un organizācijās, kur ir nepieciešamas specializētas pētnieciskas zināšanas un prasmes.
Vispārīgās prasmes – spēj brīvi diskutēt, secināt un izteikt priekšlikumus problēmu risināšanai; spēj loģiski izklāstīt un strukturēt sava darba rezultātus; spēj argumentēti diskutēt un aizstāvēt savu viedokli, atbildēt uz jautājumiem; uzņemas atbildību par pieņemtajiem lēmumiem; spēj strādāt komandā; spēj patstāvīgi un atbildīgi izpildīt uzdotos uzdevumus, plānot savu laiku un iekļauties iepriekš noteiktos termiņos.
Kompetence – demonstrē vērā ņemamu zinātnisko un profesionālo patstāvību risināt nozīmīgus pētnieciskus vai inovāciju uzdevumus agrārajā un reģionālajā ekonomikā; demonstrē autonomiju patstāvīgi atklāt pētījuma problēmu, formulēt hipotēzi vai pētījuma pamatjautājumu, izveidot pētījuma plānu, plānot datu vākšanu un analīzi; demonstrē vērā ņemamu autoritāti zinātnisku projektu īstenošanā un jaunu ideju vai procesu attīstīšanā.
Profesionālās prasmes – demonstrē augsti attīstītas prasmes patstāvīgi izvērtēt un izvēlēties zinātniskiem pētījumiem atbilstošas metodes, veicot ieguldījumu zināšanu robežu paplašināšanā un dodot jaunu izpratni esošām zināšanām un to pielietojumam praksē; demonstrē specializētas prasmes īstenot būtiska apjoma oriģinālu pētījumu, no kura daļa ir starptautiski citējamu publikāciju līmenī; spēj gan mutiski, gan rakstiski komunicēt ar plašākām zinātniskajām aprindām un sabiedrību kopumā par agrārās un reģionālās ekonomikas zinātniskās darbības jomu; spēj patstāvīgi paaugstināt savu zinātnisko kvalifikāciju, īstenot zinātniskus projektus, gūstot agrārās un reģionālās ekonomikas nozaru starptautiskiem kritērijiem atbilstošus sasniegumus; spēj risināt kritiskas pētniecības problēmas un sniegt jaunu izpratni par tām uzņēmumos, iestādēs un organizācijās, kur ir nepieciešamas specializētas pētnieciskas zināšanas un prasmes.
Vispārīgās prasmes – spēj brīvi diskutēt, secināt un izteikt priekšlikumus problēmu risināšanai; spēj loģiski izklāstīt un strukturēt sava darba rezultātus; spēj argumentēti diskutēt un aizstāvēt savu viedokli, atbildēt uz jautājumiem; uzņemas atbildību par pieņemtajiem lēmumiem; spēj strādāt komandā; spēj patstāvīgi un atbildīgi izpildīt uzdotos uzdevumus, plānot savu laiku un iekļauties iepriekš noteiktos termiņos.
Kompetence – demonstrē vērā ņemamu zinātnisko un profesionālo patstāvību risināt nozīmīgus pētnieciskus vai inovāciju uzdevumus agrārajā un reģionālajā ekonomikā; demonstrē autonomiju patstāvīgi atklāt pētījuma problēmu, formulēt hipotēzi vai pētījuma pamatjautājumu, izveidot pētījuma plānu, plānot datu vākšanu un analīzi; demonstrē vērā ņemamu autoritāti zinātnisku projektu īstenošanā un jaunu ideju vai procesu attīstīšanā.
Dokumenti
| Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
|---|---|---|
| Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
| Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
| Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
| Application for changes in Study Programme (20.07.2022) | Izmaiņu pieteikums | latviešu |
| Commission decision (08.01.2025) | Komisijas lēmums | latviešu |
Studiju programmas vēsture