Pamatdati
Programmas nosaukumsSociālais darbs
Augstskola/KoledžaEiropas Kristīgā akadēmija
Studiju virziensSociālā labklājība
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK)44762
EKI/LKI līmenis6
Izglītības programmas veidsOtrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), turpinājums izglītības programmai ar kodu 41. Studiju ilgums pilna laika studijās vismaz viens–divi gadi. Kopējais pilna laika studiju ilgums vismaz četri gadi
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums2. līmeņa profesionālās augstākās izglītības programma (turpinājums pēc 1. līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas)
Tematiskā grupaSociālie pakalpojumi
ISCED kods0921; 0923
ISCED nosaukumsSociālie pakalpojumi
Studiju programmas apjoms (KP)80
Iegūstamais grāds
Iegūstamā kvalifikācijaSociālais darbinieks
Studiju veids un formaPilna laika klātiene; Nepilna laika tālmācība; Nepilna laika neklātiene
Studiju ilgums2 gadi; 2 gadi, 5 mēneši
Valodalatviešu
Licences dati
Licences numurs04045-13
Licences datums31.08.2012
Licences termiņš
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numursNetiek izsniegta
Akreditācijas datums17.01.2024
Akreditācijas ilgums (gados)2
Akreditācijas termiņš18.01.2026
Studiju programmas rezultāti
ZINĀŠANAS:
• Jaunu zināšanu ieguve un esošo profesionālo zināšanu padziļināšana sociālā darbā ar personām un ģimenēm;
• Izpratne par ES sociālo politiku, sociālās labklājības sistēmu, tās funkcionēšanas mehānismiem;
• Sociālās likumdošanas un cilvēktiesību normu pārzināšana, atbilstoši sociālo darbinieku darba saturam un profesijas standartam Latvijā un ES;
• Izpratne par sociālo pakalpojumu veidiem, sniedzējiem, sociālo institūciju funkcionēšanu un sociālā darba speciālistu profesionālo darbību personas, ģimenes, grupas, kopienas un sabiedrības sociālo problēmu prevencē un risināšanā;
• Izpratne par starpinstitucionālu profesionālu sadarbību;
• Zināšanas par riska sabiedrību un kompleksajiem sociālpolitiskajiem un morālētiskajiem riskiem;
• Izpratne par ģimeni kā sistēmu;
• Zināšanas, kā veikt sociālpedagoģisko darbību;
• Zināšanas par krīzes intervenci un dažādām konsultēšanas metodēm;
• Zināšanas un prasme lietot ortodoksālos ētiskos principus un izprast profesijas integritāti;
• Zināšanas par antropoloģisko konsultēšanu paralēli psihosociālajai konsultēšanai;
• Zināšanas par sociālo darbu ar dažādām klientu grupām un atšķirīgu klientu grupu specifiku, veicinot klientu pašnoteikšanos;
• Izpratne par sociālo darbu kopienā un vienotajām Eiropas Komisijas sociālās politikas nostādnēm un sociālo darbu makro līmenī;
• Sociālā dialoga un cilvēknodarbinātības pārzināšana un prasme lietot atbilstoši iespējām;
• Zināšanas par sociālā darba pētniecību, lietojot starpdisciplināru pieeju.
• Izpratne par supervīziju un tās nepieciešamību;
• Zināšanas par to, kā izstrādāt grupas darba programmas;
• Zināšanas par darba tiesībām, vides aizsardzību, globālajām klimata pārmaiņām, civilo aizsardzību, un ar darba aizsardzību saistītiem normatīviem aktiem
• Zināšanas par to, kā, pateicoties Eiropas Komisijas sociālajai politikai, īstenot inovatīvas pieejas nozarē paralēli sociālā darba teoriju pārzināšanai.

PRASMES:
• Prasme identificēt personības, sociālās grupas un sabiedrības sociālās problēmas un vajadzības;
• Noteikt problēmrisināšanas fāzes un stratēģiju;
• Profesionāli risināt sociālo gadījumu, izmantojot savstarpību kā metodi;
• Sociālā darbinieka profesionālās jēgpilnības metožu atbildības ētisko normu praktiska lietošana;
• Prasme komunicēt uz aksioloģijas noteikto vērtību pamata, izvērtējot sniegto pakalpojumu ilgtspējību un efektivitāti; prasme novērtēt rīcības ilgtspēju un prioritātes antropoloģisko pārmaiņu ziņā;
• Prasme analizēt, prognozēt, kā arī koordinēt kopienas sociālo tīklojumu;
• Prasme noteikt dažādu klientu grupu sociālās problēmas, to cēloņus, nodrošināt profesionālu sociālo darbu ar dažādām klientu grupām;
• Novērtēt sniegtā pakalpojuma kvalitāti un prasmi to izmērīt;
• Prasme ievērot konfidencialitāti un starppersonu uzvedības normas;
• Prasmes apgūt svešvalodas;
• Prasmes lietot digitālās tehnoloģijas.

KOMPETENCES:
• Spēja vadīt gadījumu; spēja attīstīt klientu prasmes risināt savas dzīves problēmas; spēja veikt sociālo darbu, izmantojot antropoloģisko pieeju; kompetence strādāt ar dažādām klientu grupām, izmantojot antropoloģisko konsultēšanu, kas savienota ar psihosociālo konsultēšanu.
• Strādāt ar atsevišķiem klientiem un sabiedrības grupām tā, lai izmantotu resursus un atbalsta pakalpojumus, kas nepieciešami, lai risinātu sociālās problēmas.
Dokumenti
DokumentsDokumenta tipsValoda
Expert / Experts joint reportEksperta / Ekspertu kopīgais atzinumsangļu
Self-evaluation reportPašnovērtējuma ziņojumsangļu
Self-evaluation reportPašnovērtējuma ziņojumslatviešu
Studiju programmas vēsture