Pamatdati
Programmas nosaukums | Sociālais darbs |
---|---|
Augstskola/Koledža | Eiropas Kristīgā akadēmija |
Studiju virziens | Sociālā labklājība |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 44762 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 6 |
Izglītības programmas veids | Pirmā cikla augstākās izglītības programma sestā līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguvei, īstenojama pēc vidējās izglītības, pēc īsā cikla profesionālās augstākās izglītības vai pirmā cikla augstākās izglītības ieguves |
Studiju programmas saīsinātais nosaukums | Pirmā cikla (profesionālā kvalifikācija) augstākās izglītības studiju programma (pēc vidējās, īsā cikla vai pirmā cikla augstākās izglītības ieguves) |
Tematiskā grupa | Sociālie pakalpojumi |
ISCED kods | 0921; 0923 |
ISCED nosaukums | Sociālie pakalpojumi |
Studiju programmas apjoms (KP) | 80 |
Iegūstamais grāds | — |
Iegūstamā kvalifikācija | Sociālais darbinieks |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene; Nepilna laika tālmācība; Nepilna laika neklātiene |
Studiju ilgums | 2 gadi; 2 gadi, 5 mēneši |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | 04045-13 |
---|---|
Licences datums | 31.08.2012 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 17.01.2024 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 2 |
Akreditācijas termiņš | 18.01.2026 |
Studiju programmas rezultāti
ZINĀŠANAS:
• Jaunu zināšanu ieguve un esošo profesionālo zināšanu padziļināšana sociālā darbā ar personām un ģimenēm;
• Izpratne par ES sociālo politiku, sociālās labklājības sistēmu, tās funkcionēšanas mehānismiem;
• Sociālās likumdošanas un cilvēktiesību normu pārzināšana, atbilstoši sociālo darbinieku darba saturam un profesijas standartam Latvijā un ES;
• Izpratne par sociālo pakalpojumu veidiem, sniedzējiem, sociālo institūciju funkcionēšanu un sociālā darba speciālistu profesionālo darbību personas, ģimenes, grupas, kopienas un sabiedrības sociālo problēmu prevencē un risināšanā;
• Izpratne par starpinstitucionālu profesionālu sadarbību;
• Zināšanas par riska sabiedrību un kompleksajiem sociālpolitiskajiem un morālētiskajiem riskiem;
• Izpratne par ģimeni kā sistēmu;
• Zināšanas, kā veikt sociālpedagoģisko darbību;
• Zināšanas par krīzes intervenci un dažādām konsultēšanas metodēm;
• Zināšanas un prasme lietot ortodoksālos ētiskos principus un izprast profesijas integritāti;
• Zināšanas par antropoloģisko konsultēšanu paralēli psihosociālajai konsultēšanai;
• Zināšanas par sociālo darbu ar dažādām klientu grupām un atšķirīgu klientu grupu specifiku, veicinot klientu pašnoteikšanos;
• Izpratne par sociālo darbu kopienā un vienotajām Eiropas Komisijas sociālās politikas nostādnēm un sociālo darbu makro līmenī;
• Sociālā dialoga un cilvēknodarbinātības pārzināšana un prasme lietot atbilstoši iespējām;
• Zināšanas par sociālā darba pētniecību, lietojot starpdisciplināru pieeju.
• Izpratne par supervīziju un tās nepieciešamību;
• Zināšanas par to, kā izstrādāt grupas darba programmas;
• Zināšanas par darba tiesībām, vides aizsardzību, globālajām klimata pārmaiņām, civilo aizsardzību, un ar darba aizsardzību saistītiem normatīviem aktiem
• Zināšanas par to, kā, pateicoties Eiropas Komisijas sociālajai politikai, īstenot inovatīvas pieejas nozarē paralēli sociālā darba teoriju pārzināšanai.
PRASMES:
• Prasme identificēt personības, sociālās grupas un sabiedrības sociālās problēmas un vajadzības;
• Noteikt problēmrisināšanas fāzes un stratēģiju;
• Profesionāli risināt sociālo gadījumu, izmantojot savstarpību kā metodi;
• Sociālā darbinieka profesionālās jēgpilnības metožu atbildības ētisko normu praktiska lietošana;
• Prasme komunicēt uz aksioloģijas noteikto vērtību pamata, izvērtējot sniegto pakalpojumu ilgtspējību un efektivitāti; prasme novērtēt rīcības ilgtspēju un prioritātes antropoloģisko pārmaiņu ziņā;
• Prasme analizēt, prognozēt, kā arī koordinēt kopienas sociālo tīklojumu;
• Prasme noteikt dažādu klientu grupu sociālās problēmas, to cēloņus, nodrošināt profesionālu sociālo darbu ar dažādām klientu grupām;
• Novērtēt sniegtā pakalpojuma kvalitāti un prasmi to izmērīt;
• Prasme ievērot konfidencialitāti un starppersonu uzvedības normas;
• Prasmes apgūt svešvalodas;
• Prasmes lietot digitālās tehnoloģijas.
KOMPETENCES:
• Spēja vadīt gadījumu; spēja attīstīt klientu prasmes risināt savas dzīves problēmas; spēja veikt sociālo darbu, izmantojot antropoloģisko pieeju; kompetence strādāt ar dažādām klientu grupām, izmantojot antropoloģisko konsultēšanu, kas savienota ar psihosociālo konsultēšanu.
• Strādāt ar atsevišķiem klientiem un sabiedrības grupām tā, lai izmantotu resursus un atbalsta pakalpojumus, kas nepieciešami, lai risinātu sociālās problēmas.
• Jaunu zināšanu ieguve un esošo profesionālo zināšanu padziļināšana sociālā darbā ar personām un ģimenēm;
• Izpratne par ES sociālo politiku, sociālās labklājības sistēmu, tās funkcionēšanas mehānismiem;
• Sociālās likumdošanas un cilvēktiesību normu pārzināšana, atbilstoši sociālo darbinieku darba saturam un profesijas standartam Latvijā un ES;
• Izpratne par sociālo pakalpojumu veidiem, sniedzējiem, sociālo institūciju funkcionēšanu un sociālā darba speciālistu profesionālo darbību personas, ģimenes, grupas, kopienas un sabiedrības sociālo problēmu prevencē un risināšanā;
• Izpratne par starpinstitucionālu profesionālu sadarbību;
• Zināšanas par riska sabiedrību un kompleksajiem sociālpolitiskajiem un morālētiskajiem riskiem;
• Izpratne par ģimeni kā sistēmu;
• Zināšanas, kā veikt sociālpedagoģisko darbību;
• Zināšanas par krīzes intervenci un dažādām konsultēšanas metodēm;
• Zināšanas un prasme lietot ortodoksālos ētiskos principus un izprast profesijas integritāti;
• Zināšanas par antropoloģisko konsultēšanu paralēli psihosociālajai konsultēšanai;
• Zināšanas par sociālo darbu ar dažādām klientu grupām un atšķirīgu klientu grupu specifiku, veicinot klientu pašnoteikšanos;
• Izpratne par sociālo darbu kopienā un vienotajām Eiropas Komisijas sociālās politikas nostādnēm un sociālo darbu makro līmenī;
• Sociālā dialoga un cilvēknodarbinātības pārzināšana un prasme lietot atbilstoši iespējām;
• Zināšanas par sociālā darba pētniecību, lietojot starpdisciplināru pieeju.
• Izpratne par supervīziju un tās nepieciešamību;
• Zināšanas par to, kā izstrādāt grupas darba programmas;
• Zināšanas par darba tiesībām, vides aizsardzību, globālajām klimata pārmaiņām, civilo aizsardzību, un ar darba aizsardzību saistītiem normatīviem aktiem
• Zināšanas par to, kā, pateicoties Eiropas Komisijas sociālajai politikai, īstenot inovatīvas pieejas nozarē paralēli sociālā darba teoriju pārzināšanai.
PRASMES:
• Prasme identificēt personības, sociālās grupas un sabiedrības sociālās problēmas un vajadzības;
• Noteikt problēmrisināšanas fāzes un stratēģiju;
• Profesionāli risināt sociālo gadījumu, izmantojot savstarpību kā metodi;
• Sociālā darbinieka profesionālās jēgpilnības metožu atbildības ētisko normu praktiska lietošana;
• Prasme komunicēt uz aksioloģijas noteikto vērtību pamata, izvērtējot sniegto pakalpojumu ilgtspējību un efektivitāti; prasme novērtēt rīcības ilgtspēju un prioritātes antropoloģisko pārmaiņu ziņā;
• Prasme analizēt, prognozēt, kā arī koordinēt kopienas sociālo tīklojumu;
• Prasme noteikt dažādu klientu grupu sociālās problēmas, to cēloņus, nodrošināt profesionālu sociālo darbu ar dažādām klientu grupām;
• Novērtēt sniegtā pakalpojuma kvalitāti un prasmi to izmērīt;
• Prasme ievērot konfidencialitāti un starppersonu uzvedības normas;
• Prasmes apgūt svešvalodas;
• Prasmes lietot digitālās tehnoloģijas.
KOMPETENCES:
• Spēja vadīt gadījumu; spēja attīstīt klientu prasmes risināt savas dzīves problēmas; spēja veikt sociālo darbu, izmantojot antropoloģisko pieeju; kompetence strādāt ar dažādām klientu grupām, izmantojot antropoloģisko konsultēšanu, kas savienota ar psihosociālo konsultēšanu.
• Strādāt ar atsevišķiem klientiem un sabiedrības grupām tā, lai izmantotu resursus un atbalsta pakalpojumus, kas nepieciešami, lai risinātu sociālās problēmas.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Commission decision (26.02.2025) | Komisijas lēmums | latviešu |
Studiju programmas vēsture