Pamatdati
Programmas nosaukums | Ārstniecība |
---|---|
Augstskola/Koledža | Rīgas Stradiņa universitātes Sarkanā Krusta medicīnas koledža |
Studiju virziens | Veselības aprūpe |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 41721 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 5 |
Izglītības programmas veids | Pirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (ceturtā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās divi–trīs gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | 1. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programma |
Tematiskā grupa | Ārstniecība |
ISCED kods | 0912 |
ISCED nosaukums | Ārstniecība |
Studiju programmas apjoms (KP) | 80 |
Iegūstamais grāds | - |
Iegūstamā kvalifikācija | Neatliekamās medicīnas ārsta palīgs (feldšeris) |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 2 gadi |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | 041017-5 |
---|---|
Licences datums | 08.02.2017 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 11.01.2023 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 12.01.2029 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas:
Spēj integrēt teorētiskās pamatzināšanas klīniskajā praksē;
Novērtē drošas vides uzturēšanas principus pacientam, infekciju kontroli;
Pārzina dažādu organisma sistēmu slimību veidus, ārstēšanas indikācijas un kontrindikācijas, vides higiēnu, pielietojamos materiālus;
Pārzina pacienta izmeklēšanu, diagnostikā izmantotās metodes un ierīces, farmakoloģiju ar receptūru, datu konfidencialitātes un medicīniskās dokumentācijas aizpildīšanas kārtību;
Pārzina neatliekamās palīdzību dzīvību apdraudošās situācijās, pamatojoties uz starptautiskās kardiopulmonālās reanimācijas vadlīnijām.
Prasmes:
Novērtē pacienta aktuālo veselība stāvokli;
Sagatavo darba vidi, nepieciešamo aprīkojumu, aparatūru, materiālus un palīglīdzekļus atbilstoši pacienta stāvoklim;
Izprot neatliekamās un katastrofu medicīnas pacienta situācijas, spēj veikt pacientu šķirošanu negadījuma vai katastrofas vietā;
Veic sniegtās palīdzības rezultātu novērtēšanu un dokumentēt to, nodrošināt medicīniskās dokumentācijas uzglabāšanu, nodrošināt konfidencialitāti;
Nodrošina neatliekamo medicīnisko palīdzību;
Veic pacientu, viņa ģimenes locekļu, veselības aprūpes komandas speciālistu, sabiedrības izglītošanas darbu;
Sadarbojas ar citiem veselības un sociālās aprūpes profesionāļiem un institūcijām;
Nodrošina un uztur drošu darba vidi;
Lieto informācijas tehnoloģijas;
Spēj veikt neatliekamajā medicīnā pielietojamās procedūras pacientiem atbilstoši mūsdienu standartiem;
Spēj strādāt komandā, veicot pacientu aprūpi pirmsslimnīcas posmā un stacionārā;
Spēj pielietot medicīniskās tehnoloģijas pacientu aprūpē;
Spēj piedalīties veselības veicināšanas pasākumu veikšanā pacientu veselības atjaunošanai, uzturēšanai un saglabāšanai;
Spēj pielietot profesionālo terminoloģiju.
Kompetences:
Nodrošina profesionālu saskarsmi ar pacientu;
Diferencē veselības stāvokļa traucējumus;
Izmanto datu bāzes un patstāvīgi iepazīstas ar novitātēm specialitātē;
Uzņemas atbildību par nepārtrauktu savu profesionālo pilnveidi;
Kritiski un analītiski izvērtē profesionālos rezultātus;
Lieto atbilstošas medicīniskās ierīces un farmakoloģiskos līdzekļus;
Izvērtē indikācijas un kontrindikācijas ārstnieciskajām darbībām;
Ievēro profesionālo ētiku un konfidencialitāti saskarsmē ar pacientu, veido labestīgu, saprotošu un profesionālu dialogu ar pacientiem, darba devējiem un kolēģiem;
Ievieš jaunākos uz pierādījumiem balstītus, kā arī labas prakses akceptētus sasniegumus veselības aprūpes jomā savā darbā;
Plāno izglītojošu darbu, lai veicinātu pacienta aktīvu un apzinātu līdzdalību atveseļošanās procesā.
Uzņemas atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem
Spēj integrēt teorētiskās pamatzināšanas klīniskajā praksē;
Novērtē drošas vides uzturēšanas principus pacientam, infekciju kontroli;
Pārzina dažādu organisma sistēmu slimību veidus, ārstēšanas indikācijas un kontrindikācijas, vides higiēnu, pielietojamos materiālus;
Pārzina pacienta izmeklēšanu, diagnostikā izmantotās metodes un ierīces, farmakoloģiju ar receptūru, datu konfidencialitātes un medicīniskās dokumentācijas aizpildīšanas kārtību;
Pārzina neatliekamās palīdzību dzīvību apdraudošās situācijās, pamatojoties uz starptautiskās kardiopulmonālās reanimācijas vadlīnijām.
Prasmes:
Novērtē pacienta aktuālo veselība stāvokli;
Sagatavo darba vidi, nepieciešamo aprīkojumu, aparatūru, materiālus un palīglīdzekļus atbilstoši pacienta stāvoklim;
Izprot neatliekamās un katastrofu medicīnas pacienta situācijas, spēj veikt pacientu šķirošanu negadījuma vai katastrofas vietā;
Veic sniegtās palīdzības rezultātu novērtēšanu un dokumentēt to, nodrošināt medicīniskās dokumentācijas uzglabāšanu, nodrošināt konfidencialitāti;
Nodrošina neatliekamo medicīnisko palīdzību;
Veic pacientu, viņa ģimenes locekļu, veselības aprūpes komandas speciālistu, sabiedrības izglītošanas darbu;
Sadarbojas ar citiem veselības un sociālās aprūpes profesionāļiem un institūcijām;
Nodrošina un uztur drošu darba vidi;
Lieto informācijas tehnoloģijas;
Spēj veikt neatliekamajā medicīnā pielietojamās procedūras pacientiem atbilstoši mūsdienu standartiem;
Spēj strādāt komandā, veicot pacientu aprūpi pirmsslimnīcas posmā un stacionārā;
Spēj pielietot medicīniskās tehnoloģijas pacientu aprūpē;
Spēj piedalīties veselības veicināšanas pasākumu veikšanā pacientu veselības atjaunošanai, uzturēšanai un saglabāšanai;
Spēj pielietot profesionālo terminoloģiju.
Kompetences:
Nodrošina profesionālu saskarsmi ar pacientu;
Diferencē veselības stāvokļa traucējumus;
Izmanto datu bāzes un patstāvīgi iepazīstas ar novitātēm specialitātē;
Uzņemas atbildību par nepārtrauktu savu profesionālo pilnveidi;
Kritiski un analītiski izvērtē profesionālos rezultātus;
Lieto atbilstošas medicīniskās ierīces un farmakoloģiskos līdzekļus;
Izvērtē indikācijas un kontrindikācijas ārstnieciskajām darbībām;
Ievēro profesionālo ētiku un konfidencialitāti saskarsmē ar pacientu, veido labestīgu, saprotošu un profesionālu dialogu ar pacientiem, darba devējiem un kolēģiem;
Ievieš jaunākos uz pierādījumiem balstītus, kā arī labas prakses akceptētus sasniegumus veselības aprūpes jomā savā darbā;
Plāno izglītojošu darbu, lai veicinātu pacienta aktīvu un apzinātu līdzdalību atveseļošanās procesā.
Uzņemas atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Study program description (27.10.2016) | Studiju programmas raksturojums | latviešu |
Expert / Experts joint report (06.02.2016) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
Studiju programmas vēsture