Pamatdati
Programmas nosaukums | Ortozēšana-protezēšana |
---|---|
Augstskola/Koledža | Rīgas Stradiņa universitāte |
Studiju virziens | Veselības aprūpe |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 42722 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 6 |
Izglītības programmas veids | Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā bakalaura grāds) vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās četri gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Profesionālā bakalaura studiju programma |
Tematiskā grupa | Medicīniskie pakalpojumi |
ISCED kods | 0915 |
ISCED nosaukums | Medicīniskie pakalpojumi |
Studiju programmas apjoms (KP) | 240 |
Iegūstamais grāds | Profesionālais bakalaura grāds veselības aprūpē |
Iegūstamā kvalifikācija | Tehniskais ortopēds |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 4 gadi |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | - |
---|---|
Licences datums | |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 27.05.2024 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 28.05.2030 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas:
1. Tehniskā ortopēda kvalifikācijai atbilstošas zināšanas, prasmes un iemaņas profesionālajā jomā, kas ļauj radoši veikt pacientu/ klientu izmeklēšanu, novērtēšanu, ārstēšanu, konsultēšanu un izglītošanu, izmantojot tehniskās ortopēdijas tehnoloģijas, un ir vērstas uz pacientu/klientu funkcionālo spēju veicināšanu, uzlabošanu, atjaunošanu un saglabāšanu indivīdiem vai to grupām dažādos vecuma posmos.
2. Pārzināt cilvēka funkcionēšanu un tās traucējumus orgānu un orgānu sistēmu, aktivitāšu un līdzdalības līmeņos kontekstā ar vides un personīgajiem faktoriem.
Prasmes:
3. Pārzināt galvenos tehniskās ortopēdijas izstrādājumu – protēžu, ortožu, ortopēdisko apavu u. tml. – veidus un to izgatavošanas un lietošanas principus kopējā ārstniecības un rehabilitācijas procesā; Prasme konsultēt un veikt protēžu, ortožu, ortopēdisko apavu un citu tehnisko palīglīdzekļu izgatavošanu un pielāgošanu, kā arī apmācīt pacientus to lietošanā.plānot un patstāvīgi veikt pētījumu veselības aprūpes bakalaura darba prasību apjomā. spēt aprakstīt pētniecības procesu un prasības uz pierādījumiem balstītas ārstniecības organizēšanā.
4. Zināšanas pētniecības metodoloģijā, lai piedalītos pētniecībā un ar to saistītos projektos, un veiktu savas profesionālās darbības novērtēšanu.
Kompetences:
5. Spēja strādāt profesionālā rehabilitācijas komandā. Prasmes radoši risināt problēmas sarežģītās un neprognozējamās situācijās, strādājot ar pacientu/klientu un veicot organizatoriskus pienākumus savas profesionālās darbības ietvaros; interpretēt tehniskā ortopēda profesionālās darbības nodrošināšanai ārstniecībā iegūtos pacientu izmeklēšanas, ārstēšanas un rehabilitācijas rezultātu datus un izmantot tos ārstniecībā.
6. Spēt formulēt tiesiskos, morālos un ētiskos aspektus saskarsmē ar pacientu un/vai sociālo pakalpojumu klientu un pakalpojumu sniegšanā.
1. Tehniskā ortopēda kvalifikācijai atbilstošas zināšanas, prasmes un iemaņas profesionālajā jomā, kas ļauj radoši veikt pacientu/ klientu izmeklēšanu, novērtēšanu, ārstēšanu, konsultēšanu un izglītošanu, izmantojot tehniskās ortopēdijas tehnoloģijas, un ir vērstas uz pacientu/klientu funkcionālo spēju veicināšanu, uzlabošanu, atjaunošanu un saglabāšanu indivīdiem vai to grupām dažādos vecuma posmos.
2. Pārzināt cilvēka funkcionēšanu un tās traucējumus orgānu un orgānu sistēmu, aktivitāšu un līdzdalības līmeņos kontekstā ar vides un personīgajiem faktoriem.
Prasmes:
3. Pārzināt galvenos tehniskās ortopēdijas izstrādājumu – protēžu, ortožu, ortopēdisko apavu u. tml. – veidus un to izgatavošanas un lietošanas principus kopējā ārstniecības un rehabilitācijas procesā; Prasme konsultēt un veikt protēžu, ortožu, ortopēdisko apavu un citu tehnisko palīglīdzekļu izgatavošanu un pielāgošanu, kā arī apmācīt pacientus to lietošanā.plānot un patstāvīgi veikt pētījumu veselības aprūpes bakalaura darba prasību apjomā. spēt aprakstīt pētniecības procesu un prasības uz pierādījumiem balstītas ārstniecības organizēšanā.
4. Zināšanas pētniecības metodoloģijā, lai piedalītos pētniecībā un ar to saistītos projektos, un veiktu savas profesionālās darbības novērtēšanu.
Kompetences:
5. Spēja strādāt profesionālā rehabilitācijas komandā. Prasmes radoši risināt problēmas sarežģītās un neprognozējamās situācijās, strādājot ar pacientu/klientu un veicot organizatoriskus pienākumus savas profesionālās darbības ietvaros; interpretēt tehniskā ortopēda profesionālās darbības nodrošināšanai ārstniecībā iegūtos pacientu izmeklēšanas, ārstēšanas un rehabilitācijas rezultātu datus un izmantot tos ārstniecībā.
6. Spēt formulēt tiesiskos, morālos un ētiskos aspektus saskarsmē ar pacientu un/vai sociālo pakalpojumu klientu un pakalpojumu sniegšanā.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture
Datums | Informācija | Lēmums |
---|---|---|
02.02.2023 | Augstskolu likuma pārejas noteikumu 48.2 punkts - Rīgas Stradiņa universitātes studiju virziena "Veselības aprūpe" akreditācijas termiņš — 2023. gada 8. maijs — tiek pagarināts līdz brīdim, kad tiek pieņemts lēmums par šā studiju virziena jaunu akreditāciju vai lēmums par atteikumu to akreditēt, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 7. maijam. |