Pamatdati
Programmas nosaukums | Rezidentūra medicīnā |
---|---|
Augstskola/Koledža | Rīgas Stradiņa universitāte |
Studiju virziens | Veselības aprūpe |
Kopīga studiju programma ar: |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 50721 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 8 |
Izglītības programmas veids | Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība ārsta speciālista kvalifikācijas iegūšanai pamatspecialitātē un zobārsta speciālista kvalifikācijas iegūšanai apakšspecialitātē, turpinājums izglītības programmai ar kodu 49. Studiju ilgums vismaz trīs gadi. Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība ārsta speciālista kvalifikācijas iegūšanai apakšspecialitātē un papildspecialitātē. Īstenojama pēc ārsta speciālista kvalifikācijas ieguves pamatspecialitātē. Studiju ilgums vismaz viens gads |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība ārsta speciālista kvalifikācijas iegūšanai un zobārsta speciālista kvalifikācijas iegūšanai. |
Tematiskā grupa | Ārstniecība |
ISCED kods | 0912 |
ISCED nosaukums | Ārstniecība |
Studiju programmas apjoms (KP) | 44-264 |
Iegūstamais grāds | —; -; -- |
Iegūstamā kvalifikācija | seksologs, seksopatologs; invazīvais radiologs; klīniskais mikrobiologs; mugurkaulāja ķirurgs; neirofiziologs; akupunktūras ārsts; andrologs; alergologs; algologs; anesteziologs, reanimatologs; arodveselības un arodslimības ārsts; asinsvadu ķirurgs; bērnu alergologs; bērnu endokrinologs; bērnu gastroenterologs; bērnu hematoonkologs; bērnu infektologs; bērnu kardiologs; bērnu ķirurgs; bērnu nefrologs; bērnu neirologs; bērnu pneimonologs; bērnu psihiatrs; bērnu reimatologs; bērnu zobārsts; dermatologs, venerologs; dietologs; eksperts; endodontists; endokrinologs; fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārsts; gastroenterologs; geriatrs; ginekologs, dzemdību speciālists; ģimenes (vispārējās prakses) ārsts; hematologs; hepatologs; imunologs; infektologs; internists; kardiologs; ķirurgs; laboratorijas ārsts; medicīnas ģenētiķis; mutes, sejas un žokļu ķirurgs; narkologs; neatliekamās medicīnas ārsts; nefrologs; neiroķirurgs; neirologs; neonatologs; oftalmologs; onkologs ķīmijterapeits; onkoloģijas ginekologs; ortodonts; otolaringologs; paliatīvās aprūpes speciālists; patologs; pediatrs; periodontologs; plastikas ķirurgs; pneimonologs; psihiatrs; psihoterapeits; radiologs; reimatologs; sabiedrības veselības ārsts; sirds ķirurgs; sporta ārsts; tiesu medicīnas eksperts; tiesu psihiatrijas eksperts; torakālais ķirurgs; transfuziologs; transplantologs; traumatologs, ortopēds; urologs; zobu protēzists |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 2 gadi; 4 gadi; 1 gadi; 5 gadi; 3 gadi; 6 gadi |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | - |
---|---|
Licences datums | |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 27.05.2024 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 28.05.2030 |
Studiju programmas rezultāti
1. Atbilstoši specialitātei, apakšspecialitātei vai papildspecialitātei spēj:
A. parādīt padziļinātas zināšanas un izpratni par vesela un slima cilvēka uzbūves un funkcionalitātes likumsakarībām;
B. izprast slimību ietekmi uz organismu dažādās situācijās, to būtību un sekas, kuras tās rada cilvēka veselībai kopumā un katrai cilvēka sistēmai atsevišķi, radošā veidā prognozēt slimības norisi, sarežģījumus, iznākumu mehānismu un sistēmu savstarpējo saistību, definējot apstākļus, kas veicina vai kavē slimības attīstību;
C. formulēt konkrētus uzdevumus dažādos apstākļos optimāli izvēlētos modernus ārstniecības līdzekļus vai diagnostikas metodes pacienta maksimālas veselības labklājības sasniegšanai.
2. Atbilstoši specialitātei, apakšspecialitātei vai papildspecialitātei spēj:
A. skaidrot un diskutēt par slimībām vai veselības aprūpes problēmām, diagnostiku vai identificēšanu, ārstēšanu vai risinājumiem, kā arī iespējami sasniedzamajiem rezultātiem, izklāstot to būtību un sekas, kuras tās rada cilvēka veselībai kopumā un katrai cilvēka orgānu sistēmai atsevišķi.
3. Atbilstoši specialitātei, apakšspecialitātei vai papildspecialitātei spēj:
A. patstāvīgi izmantot teoriju un problēmu risināšanas prasmes, lai izvērtētu pacienta veselību kopumā, kā arī katras sistēmas stāvokli; veselības traucējumu gadījumā spēj identificēt to būtību, iemeslus, izskaidrot rašanās apstākļus, diferencēt un izskaidrot atšķirības starp slimībām;
B. integrēt medicīnas nozaru zināšanas vienotā redzējumā par nozares, diagnožu grupas vai pacienta veselības aprūpes mūsdienīgām iespējām.
4. Atbilstoši specialitātei, apakšspecialitātei vai papildspecialitātei spēj:
A. patstāvīgi virzīt savu kompetenču pilnveidi, izmantot modernus sevis pilnveidošanas pasākumus, tai skaitā uz simulācijām balstītas izglītības pilnveides metodes, lai ikdienas darbā izmantotu pacientam drošus līdzekļus, metodes un pasākumus.
5. Atbilstoši specialitātei, apakšspecialitātei vai papildspecialitātei spēj:
A. organizēt veselības aprūpi pacientam izmantojot efektīvus komandas darba principus, mūsdienīgas veselības aprūpes sistēmas iespējas, radoši pielāgojot tās individuālām pacienta vajadzībām, atrast ētiskus un mūsdienīgus risinājumus pacienta labā.
B. integrētā veidā plāno dažādas, tai skaitā medicīnas starpnozaru aktivitātes, pasākumus, kas vērsti uz nozares, pacientu, diagnožu grupas, vai atsevišķu pacientu veselības labklājības uzlabošanu vai pilnveidošanu.
6. Atbilstoši specialitātei, apakšspecialitātei vai papildspecialitātei spēj:
A. izmantot teoriju un problēmu risināšanas prasmes, lai izvērtētu pacienta veselību kopumā, kā arī katras sistēmas stāvokli. Veselības traucējumu gadījumā spēj identificēt to būtību, iemeslus, izskaidrot rašanās apstākļus, diferencēt un izskaidrot atšķirības starp slimībām.
7. Atbilstoši specialitātei, apakšspecialitātei vai papildspecialitātei spēj:
A. integrēt dažādu medicīnas jomu zināšanas, pielietot praksē tās pacientam vai nozarei optimālā veidā, piedalīties pētniecībā un sniegt ieguldījumu jaunu diagnostisku vai ārstniecisku metožu radīšanā, parādīt izpratni un ētisko atbildību par savas darbības rezultātiem.
8. Atbilstoši specialitātei, apakšspecialitātei vai papildspecialitātei spēj:
A. veikt sabiedrības, citu specialitāšu ārstu un aprūpes personāla izglītošanu, izmantojot iegūtās zināšanas, prasmes un kompetences;
B. veikt nozarei atbilstošu zinātniski pētniecisko darbību vai metožu attīstību, radot sabiedrībai, nozarei vai profilam lietderīgu produktu, parādot izpratni un ētisko atbildību par savas darbības rezultātiem.
9. Atbilstoši specialitātei, apakšspecialitātei vai papildspecialitātei spēj:
A. patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas medicīniskas situācijas, izmantot jaunākos zinātniskos sasniegumus, organizēt ārstniecisko un/vai diagnostisko palīdzību, risināt problēmas, izmantojot radošu pieeju un kompleksu skatījumu uz problēmu.
A. parādīt padziļinātas zināšanas un izpratni par vesela un slima cilvēka uzbūves un funkcionalitātes likumsakarībām;
B. izprast slimību ietekmi uz organismu dažādās situācijās, to būtību un sekas, kuras tās rada cilvēka veselībai kopumā un katrai cilvēka sistēmai atsevišķi, radošā veidā prognozēt slimības norisi, sarežģījumus, iznākumu mehānismu un sistēmu savstarpējo saistību, definējot apstākļus, kas veicina vai kavē slimības attīstību;
C. formulēt konkrētus uzdevumus dažādos apstākļos optimāli izvēlētos modernus ārstniecības līdzekļus vai diagnostikas metodes pacienta maksimālas veselības labklājības sasniegšanai.
2. Atbilstoši specialitātei, apakšspecialitātei vai papildspecialitātei spēj:
A. skaidrot un diskutēt par slimībām vai veselības aprūpes problēmām, diagnostiku vai identificēšanu, ārstēšanu vai risinājumiem, kā arī iespējami sasniedzamajiem rezultātiem, izklāstot to būtību un sekas, kuras tās rada cilvēka veselībai kopumā un katrai cilvēka orgānu sistēmai atsevišķi.
3. Atbilstoši specialitātei, apakšspecialitātei vai papildspecialitātei spēj:
A. patstāvīgi izmantot teoriju un problēmu risināšanas prasmes, lai izvērtētu pacienta veselību kopumā, kā arī katras sistēmas stāvokli; veselības traucējumu gadījumā spēj identificēt to būtību, iemeslus, izskaidrot rašanās apstākļus, diferencēt un izskaidrot atšķirības starp slimībām;
B. integrēt medicīnas nozaru zināšanas vienotā redzējumā par nozares, diagnožu grupas vai pacienta veselības aprūpes mūsdienīgām iespējām.
4. Atbilstoši specialitātei, apakšspecialitātei vai papildspecialitātei spēj:
A. patstāvīgi virzīt savu kompetenču pilnveidi, izmantot modernus sevis pilnveidošanas pasākumus, tai skaitā uz simulācijām balstītas izglītības pilnveides metodes, lai ikdienas darbā izmantotu pacientam drošus līdzekļus, metodes un pasākumus.
5. Atbilstoši specialitātei, apakšspecialitātei vai papildspecialitātei spēj:
A. organizēt veselības aprūpi pacientam izmantojot efektīvus komandas darba principus, mūsdienīgas veselības aprūpes sistēmas iespējas, radoši pielāgojot tās individuālām pacienta vajadzībām, atrast ētiskus un mūsdienīgus risinājumus pacienta labā.
B. integrētā veidā plāno dažādas, tai skaitā medicīnas starpnozaru aktivitātes, pasākumus, kas vērsti uz nozares, pacientu, diagnožu grupas, vai atsevišķu pacientu veselības labklājības uzlabošanu vai pilnveidošanu.
6. Atbilstoši specialitātei, apakšspecialitātei vai papildspecialitātei spēj:
A. izmantot teoriju un problēmu risināšanas prasmes, lai izvērtētu pacienta veselību kopumā, kā arī katras sistēmas stāvokli. Veselības traucējumu gadījumā spēj identificēt to būtību, iemeslus, izskaidrot rašanās apstākļus, diferencēt un izskaidrot atšķirības starp slimībām.
7. Atbilstoši specialitātei, apakšspecialitātei vai papildspecialitātei spēj:
A. integrēt dažādu medicīnas jomu zināšanas, pielietot praksē tās pacientam vai nozarei optimālā veidā, piedalīties pētniecībā un sniegt ieguldījumu jaunu diagnostisku vai ārstniecisku metožu radīšanā, parādīt izpratni un ētisko atbildību par savas darbības rezultātiem.
8. Atbilstoši specialitātei, apakšspecialitātei vai papildspecialitātei spēj:
A. veikt sabiedrības, citu specialitāšu ārstu un aprūpes personāla izglītošanu, izmantojot iegūtās zināšanas, prasmes un kompetences;
B. veikt nozarei atbilstošu zinātniski pētniecisko darbību vai metožu attīstību, radot sabiedrībai, nozarei vai profilam lietderīgu produktu, parādot izpratni un ētisko atbildību par savas darbības rezultātiem.
9. Atbilstoši specialitātei, apakšspecialitātei vai papildspecialitātei spēj:
A. patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas medicīniskas situācijas, izmantot jaunākos zinātniskos sasniegumus, organizēt ārstniecisko un/vai diagnostisko palīdzību, risināt problēmas, izmantojot radošu pieeju un kompleksu skatījumu uz problēmu.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Expert / Experts joint report (23.09.2021) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
Expert / Experts joint report (08.03.2021) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
Expert / Experts joint report (06.05.2020) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
Studiju programmas vēsture
Datums | Informācija | Lēmums |
---|---|---|
22.08.2017 | SAK sēdē pieņemts lēmums mainīt programmas kodu no 46721 uz 47721. Studiju programma ir otrā līmeņa profesionālā augsākās izglītības programma, kura atbilst LKI 7.līmenim. Tā kā 2017.gada 13.jūnija MK noteikumos Nr. 322 "Noteikumi par Latvijas izglītības klasifikāciju" nav atbilstošas kodu grupas 2.līmeņa profesionālajām augstākās izglītības programmām, kas atbilst LKI 7.līmenim, programmai ir piešķirts kods, kas atbilst profesionālā maģistra studiju programmai. | SAK lēmums Nr. 70-A |
02.02.2023 | Augstskolu likuma pārejas noteikumu 48.2 punkts - Rīgas Stradiņa universitātes studiju virziena "Veselības aprūpe" akreditācijas termiņš — 2023. gada 8. maijs — tiek pagarināts līdz brīdim, kad tiek pieņemts lēmums par šā studiju virziena jaunu akreditāciju vai lēmums par atteikumu to akreditēt, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 7. maijam. |