Pamatdati
| Programmas nosaukums | Medicīna un veselības zinātnes |
|---|---|
| Augstskola/Koledža | Latvijas Universitāte |
| Studiju virziens | Veselības aprūpe |
Visi dati
| LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 51721 |
|---|---|
| EKI/LKI līmenis | 8 |
| Izglītības programmas veids | Trešā cikla augstākās izglītības programma zinātnes doktora grāda ieguvei, īstenojama pēc otrā cikla augstākās izglītības ieguves |
| Studiju programmas saīsinātais nosaukums | Trešā cikla (zinātnes doktora) studiju programma |
| Tematiskā grupa | Ārstniecība |
| ISCED kods | 0912 |
| ISCED nosaukums | Ārstniecība |
| Studiju programmas apjoms (KP) | 216 |
| Iegūstamais grāds | Zinātnes doktora grāds zinātnes doktors (-e) (Ph.D.) medicīnas un veselības zinātnēs |
| Iegūstamā kvalifikācija | —; - |
| Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
| Studiju ilgums | 3 gadi |
| Valoda | latviešu; angļu |
Licences dati
| Licences numurs | - |
|---|---|
| Licences datums | |
| Licences termiņš |
Akreditācijas dati
| Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
|---|---|
| Akreditācijas datums | 01.02.2023 |
| Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
| Akreditācijas termiņš | 02.02.2029 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas
1. izprot aktuālākās zinātniskās teorijas un atziņas ar medicīnu un veselības zinātnēm saistītās nozarēs;
2. izprot mūsdienu pētniecības metodoloģijas un metodes;
3. orientējas starpdisciplinārās iespējās.
Prasmes
4. prot pielietot iegūtās zināšanas praksē;
5. prot patstāvīgi izvērtēt un izvēlēties zinātniskiem pētījumiem atbilstošas metodes;
6. spēj īstenojot nozīmīgus oriģinālus pētījumus un apkopot rezultātus starptautiski citējamās publikācijās;
7. spēj gan mutiski, gan rakstiski komunicēt par savu zinātniskās darbības jomu starptautiskā līmenī un popularizēt savus pētījumus sabiedrībā;
8. spēj patstāvīgi paaugstināt savu zinātnisko kvalifikāciju;
9. spēj vadīt pētniecības un attīstības projektus ar veselības aprūpi saistītās iestādēs un organizācijās
kompetence:
10. zinātniskos pētījumus veic atbilstoši ētikas normām;
11. veic patstāvīgu, kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu, kas ļaus risināt nozīmīgus pētnieciskus vai inovatīvus uzdevumus medicīnā un veselības zinātnēs;
12. patstāvīgi izvirza pētījuma ideju, plāno, strukturē un vada liela apjoma vietējus un starptautiskus zinātniskus projektus;
13. visaugstākajā līmenī realizē, organizē un vada akadēmisko (pedagoģisko) darbu, kas saistīts ar medicīnas un veselības zinātnēm.
1. izprot aktuālākās zinātniskās teorijas un atziņas ar medicīnu un veselības zinātnēm saistītās nozarēs;
2. izprot mūsdienu pētniecības metodoloģijas un metodes;
3. orientējas starpdisciplinārās iespējās.
Prasmes
4. prot pielietot iegūtās zināšanas praksē;
5. prot patstāvīgi izvērtēt un izvēlēties zinātniskiem pētījumiem atbilstošas metodes;
6. spēj īstenojot nozīmīgus oriģinālus pētījumus un apkopot rezultātus starptautiski citējamās publikācijās;
7. spēj gan mutiski, gan rakstiski komunicēt par savu zinātniskās darbības jomu starptautiskā līmenī un popularizēt savus pētījumus sabiedrībā;
8. spēj patstāvīgi paaugstināt savu zinātnisko kvalifikāciju;
9. spēj vadīt pētniecības un attīstības projektus ar veselības aprūpi saistītās iestādēs un organizācijās
kompetence:
10. zinātniskos pētījumus veic atbilstoši ētikas normām;
11. veic patstāvīgu, kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu, kas ļaus risināt nozīmīgus pētnieciskus vai inovatīvus uzdevumus medicīnā un veselības zinātnēs;
12. patstāvīgi izvirza pētījuma ideju, plāno, strukturē un vada liela apjoma vietējus un starptautiskus zinātniskus projektus;
13. visaugstākajā līmenī realizē, organizē un vada akadēmisko (pedagoģisko) darbu, kas saistīts ar medicīnas un veselības zinātnēm.
Dokumenti
| Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
|---|---|---|
| Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
| Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
| Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
| Commission decision (25.06.2025) | Komisijas lēmums | latviešu |
Studiju programmas vēsture