Pamatdati
Programmas nosaukums | Eiropas ekonomika un bizness |
---|---|
Augstskola/Koledža | Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "BALTIJAS STARPTAUTISKĀ AKADĒMIJA" |
Studiju virziens | Ekonomika |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 43311 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 6 |
Izglītības programmas veids | Akadēmiskā izglītība (bakalaura grāds), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās trīs–četri gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Akadēmiskā bakalaura studiju programma |
Tematiskā grupa | Ekonomika |
ISCED kods | 0311 |
ISCED nosaukums | Ekonomika |
Studiju programmas apjoms (KP) | 180 |
Iegūstamais grāds | Bakalaura grāds Eiropas ekonomikā un biznesā |
Iegūstamā kvalifikācija | - |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene; Nepilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 3 gadi; 3 gadi, 5 mēneši |
Valoda | latviešu; angļu |
Licences dati
Licences numurs | 04030-57 |
---|---|
Licences datums | 19.06.2015 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 26.02.2025 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 27.02.2031 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas un izpratne: 1.Spēj parādīt ekonomikas un uzņēmējdarbības jomas svarīgāko jēdzienu, teoriju un sociāli ekonomisko procesu un likumsakarību kritisku izpratni.
Prasmes: 2.Spēj izprast sociāli ekonomisko procesu aktualitātes un likumsakarības Latvijā un pasaulē, analizēt un izvērtēt ekonomiskās politikas attīstības tendences un procesus Latvijā un Eiropā, uzņēmējdarbības makro un mikro vidi vietējā un starptautiskajā tirgū, tos ietekmējošos faktorus un ekonomiskos riskus gan mikro, gan makro līmenī; 3.Spēj rast inovatīvus risinājumus, izmantojot apgūtās zināšanas un prasmes; analizēt un interpretēt ekonomisku informāciju, izvērtēt un salīdzināt ekonomiskas darbības alternatīvas, novērtējot to iespējamās sekas un izmantot to lēmumu pieņemšanā, papildina savas zināšanas ekonomikas jomā, izmantojot dažādus informācijas avotus un digitālos rīkus; 4.Prot vākt, analizēt un interpretēt ekonomikas datus, izmantojot statistikas un citas zinātniski pētnieciskās metodes, formulēt un analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus ekonomikas nozarē, sniegt argumentētus priekšlikumus ekonomiskās darbības pilnveidošanai un problēmu risināšanai, veikt pētniecisku darbību un lietišķos pētījumus, interpretēt un analizēt to rezultātus; prezentēt savu pētījumu rezultātus, argumentēti izteikt savu viedokli un to aizstāvēt; patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu un padoto tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi;
Kompetences: 5.Spēj izprast profesionālās ētikas pamatprincipus un izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību; uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu; ievērot ētikas principus dažādās saskarsmes situācijās un starpkultūru komunikācijā, nodrošināt aktīvu un efektīvu dalību sociālā dialoga veidošanā sabiedrībā; 6.Spēj izprast un pielietot savā darbā Latvijas un Eiropas likumu tiesiskās normas; orientēties normatīvo aktu prasībās savā profesionālajā jomā; veikt uzdevumus, ievērojot tiesiskās attiecības, kā arī civilās aizsardzības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasības; 7.Spēj izmantot modernās informācijas tehnoloģijas savā profesionālajā darbībā; atrast, sistematizēt un analītiski aprakstīt informāciju, izmantot informācijas datu bāzes; prognozēt un plānot ekonomisko darbību ar informācijas tehnoloģiju izmantošanu; 8. Brīvi lietot apgūstamās svešvalodas profesionālās darbības ietvaros; izmantot valodu zināšanas ekonomiskās informācijas vākšanā, pētīšanā, analīzē, kā arī saskarsmē ar ārzemju partneriem; attīstīt valodas prasmes savā profesionālajā darbībā
Prasmes: 2.Spēj izprast sociāli ekonomisko procesu aktualitātes un likumsakarības Latvijā un pasaulē, analizēt un izvērtēt ekonomiskās politikas attīstības tendences un procesus Latvijā un Eiropā, uzņēmējdarbības makro un mikro vidi vietējā un starptautiskajā tirgū, tos ietekmējošos faktorus un ekonomiskos riskus gan mikro, gan makro līmenī; 3.Spēj rast inovatīvus risinājumus, izmantojot apgūtās zināšanas un prasmes; analizēt un interpretēt ekonomisku informāciju, izvērtēt un salīdzināt ekonomiskas darbības alternatīvas, novērtējot to iespējamās sekas un izmantot to lēmumu pieņemšanā, papildina savas zināšanas ekonomikas jomā, izmantojot dažādus informācijas avotus un digitālos rīkus; 4.Prot vākt, analizēt un interpretēt ekonomikas datus, izmantojot statistikas un citas zinātniski pētnieciskās metodes, formulēt un analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus ekonomikas nozarē, sniegt argumentētus priekšlikumus ekonomiskās darbības pilnveidošanai un problēmu risināšanai, veikt pētniecisku darbību un lietišķos pētījumus, interpretēt un analizēt to rezultātus; prezentēt savu pētījumu rezultātus, argumentēti izteikt savu viedokli un to aizstāvēt; patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu un padoto tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi;
Kompetences: 5.Spēj izprast profesionālās ētikas pamatprincipus un izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību; uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu; ievērot ētikas principus dažādās saskarsmes situācijās un starpkultūru komunikācijā, nodrošināt aktīvu un efektīvu dalību sociālā dialoga veidošanā sabiedrībā; 6.Spēj izprast un pielietot savā darbā Latvijas un Eiropas likumu tiesiskās normas; orientēties normatīvo aktu prasībās savā profesionālajā jomā; veikt uzdevumus, ievērojot tiesiskās attiecības, kā arī civilās aizsardzības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasības; 7.Spēj izmantot modernās informācijas tehnoloģijas savā profesionālajā darbībā; atrast, sistematizēt un analītiski aprakstīt informāciju, izmantot informācijas datu bāzes; prognozēt un plānot ekonomisko darbību ar informācijas tehnoloģiju izmantošanu; 8. Brīvi lietot apgūstamās svešvalodas profesionālās darbības ietvaros; izmantot valodu zināšanas ekonomiskās informācijas vākšanā, pētīšanā, analīzē, kā arī saskarsmē ar ārzemju partneriem; attīstīt valodas prasmes savā profesionālajā darbībā
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Commission decision (26.02.2025) | Komisijas lēmums | latviešu |
Studiju programmas vēsture
Datums | Informācija | Lēmums |
---|---|---|
19.06.2015 | Saskaņā ar BSA lūgumu apstiprinātas izmaiņas studiju programmā - atļauts programmu īstenot latviešu, krievu un angļu valodā. Izsniegta jauna licence. | SPLK 2015.gada 19.jūnija lēmums Nr. 74 |