Pamatdati
Programmas nosaukums | Vides zinātne |
---|---|
Augstskola/Koledža | Daugavpils Universitāte |
Studiju virziens | Vides aizsardzība |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 43431 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 6 |
Izglītības programmas veids | Pirmā cikla augstākās izglītības programma bakalaura grāda ieguvei, īstenojama pēc vidējās izglītības ieguves |
Studiju programmas saīsinātais nosaukums | Pirmā cikla (akadēmiskā bakalaura) studiju programma |
Tematiskā grupa | Vides zinātne un vides pārvalde |
ISCED kods | 0521 |
ISCED nosaukums | Vides zinātne un vides pārvalde |
Studiju programmas apjoms (KP) | 180 |
Iegūstamais grāds | Bakalaura grāds vides zinātnē |
Iegūstamā kvalifikācija | - |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 3 gadi |
Valoda | latviešu; angļu |
Licences dati
Licences numurs | - |
---|---|
Licences datums | |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 16.04.2025 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 2 |
Akreditācijas termiņš | 17.04.2027 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas:
1. Absolvents demonstrē pamata un padziļinātas teorētiskās un praktiskās zināšanas vides zinātnes un tās saskarzinātņu nozīmīgākajās mūsdienu teorijās un faktu materiālā, šo zināšanu kritisku izpratni, un vienlaikus pārzina to pielietojumu jauniegūtas informācijas interpretācijai atbilstoši zinātņu nozaru jaunāko sasniegumu līmenim.
2. Pārzina vides zinātnes un tās saskarzinātņu atziņas, jēdzienus un svarīgākās likumsakarības, kā arī to izmantošanas iespējas dabas aizsardzības un vides pārvaldības jautājumu un problēmu risināšanā.
3. Izprot un novērtē vides zinātnes un tās saskarzinātņu pētījumu saturu, pamatprincipus un pētījumu nozīmi cilvēka un vides mijiedarbības analīzē, vides problēmu identificēšanā un risināšanā, kā arī globālo vides izmaiņu noskaidrošanā.
Prasmes:
4. Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt, analizēt un kritiski izvērtēt dažādos avotos pieejamo informāciju par konkrētiem jautājumiem vai pētījumu metodoloģiju, pieņemt lēmumus un risināt problēmas, kā arī plānot un realizēt savu zināšanu un prasmju pilnveidošanu.
5. Spēj veikt zinātnisku vai lietišķu pētniecisku darbību vides zinātnes vai tās saskarzinātņu jomā, strādājot gan individuāli, gan darba grupās, prot izvēlēties un pielietot piemērotākās metodes datu ieguvei un apstrādei. Prot formulēt un analītiski aprakstīt iegūto pētījumu rezultātus, spēj tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par problēmām un risinājumiem, kā arī prezentēt un publiski aizstāvēt savu veikumu.
6. Spēj patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu un padoto tālāko mācīšanos un profesionālo pilnveidi, piemērot zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu, pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos.
Kompetence:
7. Prot analizēt, sintezēt un patstāvīgi pielietot iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas darba uzdevumu izpildē, uzņemties iniciatīvu un atbildību, darbojoties individuāli vai komandā; būt komunikablam, ievērot korektuma un koleģialitātes principus un izjust atbildību par personīgā veikuma precizitāti un savlaicīgumu.
8. Spēj integrēt vides zinātnei radniecisko jomu zināšanas pašattīstības un pašpilnveidošanās procesā turpmākās akadēmiskās vai profesionālās karjeras perspektīvā un pielietot kritisko domāšanu.
9. Spēj nostiprināt vispārcilvēciskās attieksmes un vienlaicīgi precizēt ar vides zinātni (un tās apakšnozarēm) saistītās attieksmes, veidojot apziņu un izpratni par svarīgākajiem dabas un cilvēka izraisītajiem procesiem vidē.
1. Absolvents demonstrē pamata un padziļinātas teorētiskās un praktiskās zināšanas vides zinātnes un tās saskarzinātņu nozīmīgākajās mūsdienu teorijās un faktu materiālā, šo zināšanu kritisku izpratni, un vienlaikus pārzina to pielietojumu jauniegūtas informācijas interpretācijai atbilstoši zinātņu nozaru jaunāko sasniegumu līmenim.
2. Pārzina vides zinātnes un tās saskarzinātņu atziņas, jēdzienus un svarīgākās likumsakarības, kā arī to izmantošanas iespējas dabas aizsardzības un vides pārvaldības jautājumu un problēmu risināšanā.
3. Izprot un novērtē vides zinātnes un tās saskarzinātņu pētījumu saturu, pamatprincipus un pētījumu nozīmi cilvēka un vides mijiedarbības analīzē, vides problēmu identificēšanā un risināšanā, kā arī globālo vides izmaiņu noskaidrošanā.
Prasmes:
4. Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt, analizēt un kritiski izvērtēt dažādos avotos pieejamo informāciju par konkrētiem jautājumiem vai pētījumu metodoloģiju, pieņemt lēmumus un risināt problēmas, kā arī plānot un realizēt savu zināšanu un prasmju pilnveidošanu.
5. Spēj veikt zinātnisku vai lietišķu pētniecisku darbību vides zinātnes vai tās saskarzinātņu jomā, strādājot gan individuāli, gan darba grupās, prot izvēlēties un pielietot piemērotākās metodes datu ieguvei un apstrādei. Prot formulēt un analītiski aprakstīt iegūto pētījumu rezultātus, spēj tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par problēmām un risinājumiem, kā arī prezentēt un publiski aizstāvēt savu veikumu.
6. Spēj patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu un padoto tālāko mācīšanos un profesionālo pilnveidi, piemērot zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu, pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos.
Kompetence:
7. Prot analizēt, sintezēt un patstāvīgi pielietot iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas darba uzdevumu izpildē, uzņemties iniciatīvu un atbildību, darbojoties individuāli vai komandā; būt komunikablam, ievērot korektuma un koleģialitātes principus un izjust atbildību par personīgā veikuma precizitāti un savlaicīgumu.
8. Spēj integrēt vides zinātnei radniecisko jomu zināšanas pašattīstības un pašpilnveidošanās procesā turpmākās akadēmiskās vai profesionālās karjeras perspektīvā un pielietot kritisko domāšanu.
9. Spēj nostiprināt vispārcilvēciskās attieksmes un vienlaicīgi precizēt ar vides zinātni (un tās apakšnozarēm) saistītās attieksmes, veidojot apziņu un izpratni par svarīgākajiem dabas un cilvēka izraisītajiem procesiem vidē.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Commission decision (16.04.2025) | Komisijas lēmums | latviešu |
Studiju programmas vēsture
Datums | Informācija | Lēmums |
---|---|---|
16.04.2025 | Studiju kvalitātes komisija 2025.gada 16.aprīlī ar lēmumu 2025/13-A nolemj atļaut līdz 2025.gada 1.jūlijam pirmā cikla programmas (akadēmiskās bakalaura studiju programmas “Vides zinātne”) studējošajiem izsniegt diplomus atbilstoši studiju programmas parametriem, kas bija spēkā līdz studiju virziena akreditācijai, izņemot studiju programmas kodu Latvijas izglītības klasifikācijā, kas ir norādāms atbilstoši spēkā esošajam normatīvajam regulējumam. | Lēmums nr. 2025/13-A |