Pamatdati
Programmas nosaukums | Ekonomika |
---|---|
Augstskola/Koledža | Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte |
Studiju virziens | Ekonomika |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 45311 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 7 |
Izglītības programmas veids | Akadēmiskā izglītība (maģistra grāds), īstenojama pēc bakalaura vai profesionālā bakalaura grāda ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās viens–divi gadi. Kopējais pilna laika studiju ilgums vismaz pieci gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Akadēmiskā maģistra studiju programma |
Tematiskā grupa | Ekonomika |
ISCED kods | 0311 |
ISCED nosaukums | Ekonomika |
Studiju programmas apjoms (KP) | 80 |
Iegūstamais grāds | Sociālo zinātņu maģistra grāds ekonomikā |
Iegūstamā kvalifikācija | — |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 2 gadi |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | - |
---|---|
Licences datums | |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | 2021/13 |
---|---|
Akreditācijas datums | 26.05.2021 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 27.05.2027 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas:
• padziļinātas zināšanas mikro,-, makro-, vides un reģionālā ekonomikā ierobežoto ekonomisko resursu mijiedarbības kontekstā;
• padziļinātas zināšanas komercsabiedrību finanšu plānošanā, risku vadībā un grāmatvedības uzskaitē;
• specifiskas un konceptuālas zināšanas par vadīšanas likumsakarībām un metodēm, plānošanas un kontrolinga rādītāju kopsakarībām;
• izvērstas zināšanas par mārketinga un tirgus prognozēšanas problemātiku;
• paplašinātas zināšanas un izpratne par kvalitatīva pētnieciskā darba izstrādes nosacījumiem un metodēm.
Prasmes:
Kopīgās profesionālās prasmes:
• spēj argumentēti izskaidrot patērētāja un ražotāja rīcības modeļus konkrētos tirgus konkurences apstākļos, spēj izvērtēt aktuālās tautsaimniecības, reģionālās attīstības un vides aizsardzības likumsakarības pieejamo ekonomisko resursu kontekstā;
• spēj argumentēti izskaidrot aktuālus finanšu grāmatvedības jautājumus, izvēlēties uzņēmumam piemērotāko finansējuma veidu, novērtēt uzņēmuma finansiālos un ekonomiskos rādītājus, pielietot riska vadības teoriju;
• spēj analizēt uzņēmējdarbības vidi, izmantojot situācijas un vadības risinājumu kontekstu, spēj patstāvīgi izmantot plānošanas un kontrolinga pieeju;
• spēj patstāvīgi veikt tirgus pētījumus un pamatot izvēlēto mārketinga stratēģiju;
• spēj izveidot pētījuma teorētisko daļu, tā dizainu, izvēlēties pētījuma metodes, kritiski analizēt informācijas ieguves veidus un piemērotākās informācijas apstrādes metodes.
Profesionālās prasmes specializācijas virzienā “Finanšu menedžments un grāmatvedība”:
• spēj plānot un organizēt uzņēmuma finansiālo darbību, patstāvīgi analizēt finanšu plānošanas, vadīšanas un kontroles jautājumus;
• spēj argumentēti izskaidrot atsevišķu grāmatvedības objektu teorētiskos, metodoloģiskos un praktiskos jautājumus, patstāvīgi pielietot iegūtās zināšanas, izmantojot starptautisko finanšu un norēķinu problēmu ietvaru;
• izprot audita procesu, spēj identificēt biznesa vērtību ietekmējošos faktorus, pamatot lēmumus nodokļu un budžeta politiku jomā, patstāvīgi veikt nodokļu un to atlaižu aprēķinus.
Profesionālās prasmes specializācijas virzienā “Bizness un loģistika”:
• spēj kritiski analizēt sarežģītus uzņēmējdarbības jautājumus un pārmaiņu procesus uzņēmumā, identificēt kvalitātes problēmas un to pilnveides jomas, parādīt prasmes e-biznesa un e-pārvaldes organizēšanā, jaunāko tehnoloģiju pielietošanā un projektu vadīšanā;
• spēj argumentēti pamatot dažādu eko uzņēmējdarbības elementu un ilgtspējīgas sadarbības attiecību nozīmi uzņēmuma konkurētspējas paaugstināšanā;
• spēj patstāvīgi formulēt starptautiskā menedžmenta funkcijas uzņēmumā, kritiski analizēt ar pārvadājumiem un loģistiku saistītās problēmas un parādīt izpratni to risināšanā.
Profesionālās prasmes specializācijas virzienā “Ilgtspējīga teritorijas attīstība un mārketings”:
• spēj patstāvīgi formulēt teorētiskās un praktiskās nostādnes teritoriju ilgtspējīgā attīstībā un vadībā, parādīt izpratni par investīciju piesaistes iespējām ar valsts un ES finanšu instrumentiem;
• spēj praktiski pielietot ģeogrāfisko informācijas sistēmu tehnoloģiskās iespējas, kritiski izvērtēt teritorijas ainavu veidojošos faktorus, problēmas tūrisma ekonomikā;
• spēj novērtēt dažādo mārketinga veidu un reģionālās ekonomikas elementu integrēšanas nepieciešamību teritorijas līdzsvarotas attīstības nodrošināšanai, formulēt teritorijas attīstības stratēģiskos virzienus un rīcības teritorijas vērtības palielināšanai.
Vispārīgās prasmes:
• spēj iegūt, noformēt un pārliecinoši prezentēt pētījuma rezultātus, argumentēti diskutēt;
• spēj veiksmīgi darboties komandā, uzņemties līderību un atbildību par darba rezultātiem;
• spēj pielietot sociālās mijiedarbības, komunikāciju tehnoloģiju prasmes, uzturēt un multiplicēt savstarpējas cieņas, godīguma principus studiju procesā.
Kompetence:
• akadēmiskā – spēja uz teorētisko zināšanu, izziņas un pētniecības prasmju bāzes sniegt reālu pienesumu jaunu zināšanu radīšanā konkrētā ekonomikas un uzņēmējdarbības zinātnes apakšnozarē, pamatot un kritiski novērtēt zinātnes rezultātu iespējamo ietekmi uz ilgtspējīgas attīstības indikatoriem.
• sistemātiskā – spēja patstāvīgi un radoši integrēt dažādu ekonomikas un uzņēmējdarbības zinātnes apakšnozaru zināšanas, noteikt un pielietot to optimālu kombināciju konkrētu akadēmisku, profesionālu un pētniecības uzdevumu īstenošanai.
• analītiskā – spēja uz ražotāja un patērētāja rīcību motivējošu faktoru un rādītāju mikro-, makro-, reģiona un globālā līmenī analīzes pamata patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītus un dinamiskus zinātniskus un profesionālus jautājumus, novērtēt to īstenošanas iespējamos riskus un noteikt pasākumus risku negatīvās ietekmes mazināšanai.
• instrumentālā – kognitīvo un metodoloģisko spēju kopums, kas nodrošina un sekmē spēju pamatot lēmumus, sociālo iekļaušanos un dod reālu ieguldījumu pētniecības vai profesionālās darbības metožu attīstībā, komunikācijas un publicitātes nodrošināšanai un veicināšanai vietējā un starptautiskā zinātnes aprites telpā.
• padziļinātas zināšanas mikro,-, makro-, vides un reģionālā ekonomikā ierobežoto ekonomisko resursu mijiedarbības kontekstā;
• padziļinātas zināšanas komercsabiedrību finanšu plānošanā, risku vadībā un grāmatvedības uzskaitē;
• specifiskas un konceptuālas zināšanas par vadīšanas likumsakarībām un metodēm, plānošanas un kontrolinga rādītāju kopsakarībām;
• izvērstas zināšanas par mārketinga un tirgus prognozēšanas problemātiku;
• paplašinātas zināšanas un izpratne par kvalitatīva pētnieciskā darba izstrādes nosacījumiem un metodēm.
Prasmes:
Kopīgās profesionālās prasmes:
• spēj argumentēti izskaidrot patērētāja un ražotāja rīcības modeļus konkrētos tirgus konkurences apstākļos, spēj izvērtēt aktuālās tautsaimniecības, reģionālās attīstības un vides aizsardzības likumsakarības pieejamo ekonomisko resursu kontekstā;
• spēj argumentēti izskaidrot aktuālus finanšu grāmatvedības jautājumus, izvēlēties uzņēmumam piemērotāko finansējuma veidu, novērtēt uzņēmuma finansiālos un ekonomiskos rādītājus, pielietot riska vadības teoriju;
• spēj analizēt uzņēmējdarbības vidi, izmantojot situācijas un vadības risinājumu kontekstu, spēj patstāvīgi izmantot plānošanas un kontrolinga pieeju;
• spēj patstāvīgi veikt tirgus pētījumus un pamatot izvēlēto mārketinga stratēģiju;
• spēj izveidot pētījuma teorētisko daļu, tā dizainu, izvēlēties pētījuma metodes, kritiski analizēt informācijas ieguves veidus un piemērotākās informācijas apstrādes metodes.
Profesionālās prasmes specializācijas virzienā “Finanšu menedžments un grāmatvedība”:
• spēj plānot un organizēt uzņēmuma finansiālo darbību, patstāvīgi analizēt finanšu plānošanas, vadīšanas un kontroles jautājumus;
• spēj argumentēti izskaidrot atsevišķu grāmatvedības objektu teorētiskos, metodoloģiskos un praktiskos jautājumus, patstāvīgi pielietot iegūtās zināšanas, izmantojot starptautisko finanšu un norēķinu problēmu ietvaru;
• izprot audita procesu, spēj identificēt biznesa vērtību ietekmējošos faktorus, pamatot lēmumus nodokļu un budžeta politiku jomā, patstāvīgi veikt nodokļu un to atlaižu aprēķinus.
Profesionālās prasmes specializācijas virzienā “Bizness un loģistika”:
• spēj kritiski analizēt sarežģītus uzņēmējdarbības jautājumus un pārmaiņu procesus uzņēmumā, identificēt kvalitātes problēmas un to pilnveides jomas, parādīt prasmes e-biznesa un e-pārvaldes organizēšanā, jaunāko tehnoloģiju pielietošanā un projektu vadīšanā;
• spēj argumentēti pamatot dažādu eko uzņēmējdarbības elementu un ilgtspējīgas sadarbības attiecību nozīmi uzņēmuma konkurētspējas paaugstināšanā;
• spēj patstāvīgi formulēt starptautiskā menedžmenta funkcijas uzņēmumā, kritiski analizēt ar pārvadājumiem un loģistiku saistītās problēmas un parādīt izpratni to risināšanā.
Profesionālās prasmes specializācijas virzienā “Ilgtspējīga teritorijas attīstība un mārketings”:
• spēj patstāvīgi formulēt teorētiskās un praktiskās nostādnes teritoriju ilgtspējīgā attīstībā un vadībā, parādīt izpratni par investīciju piesaistes iespējām ar valsts un ES finanšu instrumentiem;
• spēj praktiski pielietot ģeogrāfisko informācijas sistēmu tehnoloģiskās iespējas, kritiski izvērtēt teritorijas ainavu veidojošos faktorus, problēmas tūrisma ekonomikā;
• spēj novērtēt dažādo mārketinga veidu un reģionālās ekonomikas elementu integrēšanas nepieciešamību teritorijas līdzsvarotas attīstības nodrošināšanai, formulēt teritorijas attīstības stratēģiskos virzienus un rīcības teritorijas vērtības palielināšanai.
Vispārīgās prasmes:
• spēj iegūt, noformēt un pārliecinoši prezentēt pētījuma rezultātus, argumentēti diskutēt;
• spēj veiksmīgi darboties komandā, uzņemties līderību un atbildību par darba rezultātiem;
• spēj pielietot sociālās mijiedarbības, komunikāciju tehnoloģiju prasmes, uzturēt un multiplicēt savstarpējas cieņas, godīguma principus studiju procesā.
Kompetence:
• akadēmiskā – spēja uz teorētisko zināšanu, izziņas un pētniecības prasmju bāzes sniegt reālu pienesumu jaunu zināšanu radīšanā konkrētā ekonomikas un uzņēmējdarbības zinātnes apakšnozarē, pamatot un kritiski novērtēt zinātnes rezultātu iespējamo ietekmi uz ilgtspējīgas attīstības indikatoriem.
• sistemātiskā – spēja patstāvīgi un radoši integrēt dažādu ekonomikas un uzņēmējdarbības zinātnes apakšnozaru zināšanas, noteikt un pielietot to optimālu kombināciju konkrētu akadēmisku, profesionālu un pētniecības uzdevumu īstenošanai.
• analītiskā – spēja uz ražotāja un patērētāja rīcību motivējošu faktoru un rādītāju mikro-, makro-, reģiona un globālā līmenī analīzes pamata patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītus un dinamiskus zinātniskus un profesionālus jautājumus, novērtēt to īstenošanas iespējamos riskus un noteikt pasākumus risku negatīvās ietekmes mazināšanai.
• instrumentālā – kognitīvo un metodoloģisko spēju kopums, kas nodrošina un sekmē spēju pamatot lēmumus, sociālo iekļaušanos un dod reālu ieguldījumu pētniecības vai profesionālās darbības metožu attīstībā, komunikācijas un publicitātes nodrošināšanai un veicināšanai vietējā un starptautiskā zinātnes aprites telpā.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture