Pamatdati
Programmas nosaukums | Mehatronika |
---|---|
Augstskola/Koledža | Vidzemes Augstskola |
Studiju virziens | Informācijas tehnoloģijas, datortehnika, elektronika, telekomunikācijas, datorvadība un datorzinātne |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 42523 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 6 |
Izglītības programmas veids | Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā bakalaura grāds) vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās četri gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Profesionālā bakalaura studiju programma |
Tematiskā grupa | Elektronika un automātika |
ISCED kods | 0714 |
ISCED nosaukums | Elektronika un automātika |
Studiju programmas apjoms (KP) | 160 |
Iegūstamais grāds | Profesionālais bakalaura grāds mehatronikā |
Iegūstamā kvalifikācija | Mehatronikas inženieris |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 4 gadi |
Valoda | latviešu; angļu |
Licences dati
Licences numurs | 04031-22 |
---|---|
Licences datums | 25.09.2017 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 25.10.2023 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 26.10.2029 |
Studiju programmas rezultāti
1. Izstrādāt ražošanas tehnoloģisko plānojumu, izvērtēt ražošanas automatizācijas līmeni, izvēlēties atbilstošus materiālus un elementus, izstrādāt automatizācijas procesa algoritmu un sagatavot tehnisko uzdevumu iekārtu projektēšanai, strādāt ar speciālām projektēšanas un mehatronikas iekārtu vadības datorprogrammām, projektēšanas procesā izvēlēties salāgojumu izmērus un pielaides;
2. Sastādīt datorprogrammas automatizēto sistēmu vadības elementu programmēšanai;
3. Sagatavot projektējamās vai izgatavojamās iekārtas ekonomisko pamatojumu un izvērtēt ekonomiski izdevīgākos tehniskos rasinājumus;
4. Organizēt un vadīt personāla darbu, nodrošināt vides un darba aizsardzības normatīvo aktu prasību izpildi, sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās, apzināt un izprast normatīvos aktus iekārtu drošuma jautājumos, orientēties starptautiskās standartu organizācijas (iso) kvalitātes drošuma un vides aizsardzības sistēmās;
5. Veikt vizuālu mehatronikas iekārtu darbības novērtējumu, izstrādāt mehatronikas iekārtu uzraudzības un vizualizācijas sistēmu, orientēties automatizēto iekārtu apkalpošanas, diagnosticēšanas un remonta jautājumos;
6. Pārzināt konstruktoru dokumentācijas izstrādāšanas stadijas, izprast mehānikas, elektromehānikas, elektronikas un datortehnikas iekārtu savstarpēju mijiedarbību, lietot darba izpildei nepieciešamos mehatronikas nozares normatīvos aktus, tehnisko dokumentāciju un standartus, gatavot tehniskos dokumentus, analizēt, vērtēt un izmantot zinātniskos un lietišķos pētījumus, lietot informācijas meklēšanas un atlases līdzekļus, ieviest jaunas tehnoloģijas un datorprogrammas,
7. Veikt darba uzdevuma profesionālu analīzi, informācijas apstrādi un darba uzdevuma saskaņošanu ar ražošanas tehnoloģiskajām iespējām, prast prognozēt mehānikas, elektroiekārtu, elektronikas un datortehnikas iekārtu bez atteikuma darbību, mērķtiecīgi izmantot mehānisko, elektromehānisko, elektronikas un datortehnikas iekārtu iespējas un organizēt to tehnisko apkopi;
8. Prast izvēlēties automatizācijas procesam nepieciešamos izpildelementus (hidraulisko un pneimatisko sistēmu elementi, elektriskie un optiskie elementi u. C.);
9. Projektēt visu automatizēto vai uzstādāmo iekārtu izvietojumu un organizēt darba sadali starp strādājošajiem, izmantot datorizētās projektēšanas un datorizētās ražošanas (cad/cam) tehnoloģijas projekta izstrādei;
10. Racionāli organizēt savstarpēji saistīto darba procesu izpildi, sagatavot prezentācijai automatizācijas projekta materiālus.
2. Sastādīt datorprogrammas automatizēto sistēmu vadības elementu programmēšanai;
3. Sagatavot projektējamās vai izgatavojamās iekārtas ekonomisko pamatojumu un izvērtēt ekonomiski izdevīgākos tehniskos rasinājumus;
4. Organizēt un vadīt personāla darbu, nodrošināt vides un darba aizsardzības normatīvo aktu prasību izpildi, sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās, apzināt un izprast normatīvos aktus iekārtu drošuma jautājumos, orientēties starptautiskās standartu organizācijas (iso) kvalitātes drošuma un vides aizsardzības sistēmās;
5. Veikt vizuālu mehatronikas iekārtu darbības novērtējumu, izstrādāt mehatronikas iekārtu uzraudzības un vizualizācijas sistēmu, orientēties automatizēto iekārtu apkalpošanas, diagnosticēšanas un remonta jautājumos;
6. Pārzināt konstruktoru dokumentācijas izstrādāšanas stadijas, izprast mehānikas, elektromehānikas, elektronikas un datortehnikas iekārtu savstarpēju mijiedarbību, lietot darba izpildei nepieciešamos mehatronikas nozares normatīvos aktus, tehnisko dokumentāciju un standartus, gatavot tehniskos dokumentus, analizēt, vērtēt un izmantot zinātniskos un lietišķos pētījumus, lietot informācijas meklēšanas un atlases līdzekļus, ieviest jaunas tehnoloģijas un datorprogrammas,
7. Veikt darba uzdevuma profesionālu analīzi, informācijas apstrādi un darba uzdevuma saskaņošanu ar ražošanas tehnoloģiskajām iespējām, prast prognozēt mehānikas, elektroiekārtu, elektronikas un datortehnikas iekārtu bez atteikuma darbību, mērķtiecīgi izmantot mehānisko, elektromehānisko, elektronikas un datortehnikas iekārtu iespējas un organizēt to tehnisko apkopi;
8. Prast izvēlēties automatizācijas procesam nepieciešamos izpildelementus (hidraulisko un pneimatisko sistēmu elementi, elektriskie un optiskie elementi u. C.);
9. Projektēt visu automatizēto vai uzstādāmo iekārtu izvietojumu un organizēt darba sadali starp strādājošajiem, izmantot datorizētās projektēšanas un datorizētās ražošanas (cad/cam) tehnoloģijas projekta izstrādei;
10. Racionāli organizēt savstarpēji saistīto darba procesu izpildi, sagatavot prezentācijai automatizācijas projekta materiālus.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Expert / Experts joint report (18.09.2017) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
Study program description (22.05.2017) | Studiju programmas raksturojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture